شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهفرمانده سپاه ثارالله کرمان: ۲۲۰ پروژه محرومیت زدایی در کرمان اجرا می شود

فرمانده سپاه ثارالله کرمان: ۲۲۰ پروژه محرومیت زدایی در کرمان اجرا می شود

منتشرشده در سپاه یکشنبه, 05 اسفند 1397 ساعت 08:43
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از اجرای ۲۲۰ پروژه محرومیت زدایی در مناطق محروم این استان خبر داد.


به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرماندر همایش بزرگ رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن بیان داشت: یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم همچنین شهدای حمله تروریستی اخیر را گرامی می‌داریم.

وی افزود: سوم‌اسفند مصادف است با عملیات خیبر که در سال ۶۲ انجام و هزار و ۲۸۰ کیلومتر از ایران اسلامی آزاد شد و تعدادی از فرماندهان در این عملیات از جمله شهید زجاجی، باکری و یاقچیان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به نقش رزمندگان، ایثارگران و آزادگان اشاره کرد و اظهار داشت: مردم شما را سرلوحه خود قرار می دهند. شما ایثارگر آن و رزمندگان باید در همه زمینه های اقتصادی فرهنگی سیاسی نظامی و... الگو باشید زیرا مردم شما را قبول دارند .

سردار ابوحمزه ابراز داشت: اولین کنگره شش هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان ۲۰ سال پیش برگزار شد؛ کاری که در این کنگره با کمک سپاه ،بسیج و دولت انجام دادیم این است که ابتدا سخنان رهبر معظم انقلاب طی ۲۰ سال اخیر را جمع آوری کردیم و به ۵۸ محور از سخنان ایشان رسیدیم که این سخنان را در شش رویکرد آوردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: این شش رویکرد در قالبهایی از جمله رویکرد فرهنگی، آموزشی، حفظ و نشر آثار، علمی و پژوهشی، اجتماعی و رویکرد گرامیداشتی و تجلیلی است.

وی افزود: این شش رویکرد ترسیم شد و نزدیک به یک سال و نیم گذشته ۲۰ کمیته تشکیل شد و در این کمیته‌ها ۹۲ برنامه را ترسیم کردیم.

سردار ابوحمزه به رویکرد خدماتی اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: جهت گیری این کنگره در راستای چند هدف برنامه‌ریزی شد که ابتدا بازسازی موزه دفاع مقدس بود که بعد از ۲۰ سال نیاز به بازسازی داشت.

وی افزود: هدف دوم در مجموعه سپاه؛ ساخت ۷۴۶ مسکن برای مدد جویان کمیته امداد است که در هر کجا ساخته شده به نام شهیدی نامگذاری می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: از جمله برنامه‌های دیگر طرح ۴۰ هزار پروژه برای مناطق محروم در جهت محرومیت زدایی داریم که هزار و ۲۲۰ پروژه مربوط به استان کرمان است و قرار است به نام یک شهید نامگذاری شود.

سردار  ابوحمزه  گفت: نزدیک به ۵۰ نفر زندانی غیر عمد در این طرح با برنامه گلریزان آزاد شدند همچنین در ۴۰ مدرسه به  ۲ هزار دانش آموز نیازمند کمک‌هایی از جمله پوشاک و خوراک اهدا شد و نیز کاشت شش هزار و ۵۰۰ نهال به نام شهدا از جمله اقدامات اجتماعی این طرح است.

وی گفت: نگاه ما در بحث کنگره تبلیغی نیست هدف ما این است که به قشر محروم توجه شود و الگو سازی برای قشر جوان باشد لذا بعد از اتمام کنگره بحث برنامه ریزی برای سه سال آینده کنگره را در نظر داریم.

انتهای پیام/2222

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است