شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهآیت الله علم الهدی: بهترین زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) صدور تفکر مهدوی است

آیت الله علم الهدی: بهترین زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) صدور تفکر مهدوی است

منتشرشده در سپاه دوشنبه, 14 شهریور 1401 ساعت 14:57
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز:نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت : بهترین زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) صدور تفکر و اندیشه ی مهدوی است.

به گزارش سپاه نیوز؛ ، آیت الله حاج سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه ی مشهد در شب شهادت امام زین العابدین علیه السلام در جمع مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام  و در تالار قدس حرم مطهر رضوی  طی سخنانی ضمن اشاره به نقش این دانشگاه در تربیت نیروهای انقلابی و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت علیه السلام گفت: امیدوارم به عنوان جمع نخبگان و ارزشمندترین نیروهای علمی جامعه دینی ما، مورد توجه خاص امام هشتم علیه السلام قرار گیرید.


آیت الله علم الهدی از اساتید و مدیران این دانشگاه به عنوان پیشتازان عرصه های فکری و فرهنگی امروز جامعه یاد کرد و افزود:  شما اساتید و مدیران عزیز! مصمم تا نهایی ‏ترین مرز فداکاری و جان دادن در این مسیر پرارزش گام بر می دارید که مجاهدت ارزشمندی است.

وی ادامه داد: نیتی که در دل و ذهن شماست، و این راه خطیر فکری و فرهنگی که شما انتخاب کردید، صف مقدمی است که مورد تهاجم دشمن است، شما ایستاده ‏اید و بنا هم ندارید تا قبل از جان دادن و به شهادت رسیدن از اهدافتان بگذرید.


نماینده ولی فقیه با اشاره به شب شهادت امام سجاد علیه السلام و مصیبت های فراوان وارده بر ایشان بین ائمه ی اطهار علیهم السلام، مأموریت آن حضرت بعد از قیام کربلا را بسیار خطیر توصیف کرد و افزود: قیام کربلا سه رهبر داشت. رهبر زمینه‏ ساز، یعنی وجود مقدس امام حسن مجتبی-علیه السلام-رهبر اجرایی یعنی وجود مقدس سیدالشهدا-علیه السلام- رهبر انقلاب‏ساز،آینده‏ ساز و نهایی‏ ساز جریان انقلابی کربلا، یعنی وجود مقدس امام سجاد-علیه السلام- که این سه امام معصوم، قیام کربلا را رهبری کردند تا به این مرحله رسید.
لذا این ویژگی امام سجاد-علیه السلام- به ما نشان می دهد که ما در هر شرایط اجتماعی قرار گیریم باید خط و مسیر اهل بیت علیهم السلام را ادامه دهیم.


وی اظهار داشت: برادران و عزیزان! شخصیت‏های نخبه، اندیشمند، مبتکر، آن هم دلداده ی امامت و ولایت و نظام و انقلاب که تا مرز جان دادن ایستادگی می کنند خصوصیتی است که فقط متعلق به شخصیت های علمی، انقلابی و ولایتمدار است.



آیت الله علم الهدی ادامه داد: اگر روزی بخواهیم انقلاب اسلامی در دنیا حاکم شود و زمینه‏ سازی ظهور امام زمان-علیه السلام- فراهم شود باید بدانیم زمینه‏سازی در تعداد، ظرفیت و تجهیزات نظام اسلامی نیست، بلکه در فکراست ؛ باید اندیشه و تفکر مهدویت را صادر کنیم ، به جهانیان، الگوی فرهنگی دهیم تا دنیا تشنه رهبر آسمانی شود.


وی تآکید کرد: مردم دنیا از ظلم و جنایت خسته و درمانده شده اند و باید توجه این دنیای خسته را به رهبر آسمانی جلب کنیم که اگر این رهبر آسمانی ظهور کند، همه ی مشکلات حل می‏شود و این می‏شود زمینه ظهور امام زمان(عج).


آیت الله علم الهدی به دکترین علوم مختلف اشاره و اظهار کرد: باید در هر قسمت از علوم گوناگون اعم از رشته‏های علوم انسانی، سیاسی و مسائل اقتصادی دکترین خودمان را به دنیا ارائه دهیم تا دنیا ببیند که با این دکترین مشکلات حل می شود آن وقت دنیا تشنه یک رهبر الهی و آسمانی می‏شود و تا زمانی که دنیا این علاقه را پیدا نکند، زمینه ظهور فراهم نمی‏ شود.


وی افزود: این که مقام معظم رهبری- حفظه الله- در بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی فرمودند که نقطه آخر زمینه برای ظهور و فرج، بر همین اساس است. یعنی این جوان‏هایی که پرورش می‏ دهید، می‏توانند عنصرهای فعال فکری و فرهنگی ما به دنیا برای صدور تفکر و اندیشه ی مهدوی باشند .

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است