شما اینجا هستید: خانه

"همایش ملی درس‌آموخته‌های کرونا" پنجم و ششم مهر برگزار می‌شود

منتشرشده در اخبار برگزیده دوشنبه, 22 مرداد 1403 ساعت 15:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

"همایش ملی درس‌آموخته‌های کرونا" پنجم و ششم مهر به همت دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) برگزار می‌شود.

 به گزارش سپاه نیوز؛ دکتر «حسن ابوالقاسمی» فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) در نشست خبری اولین همایش ملی درس‌آموخته‌های کرونا و تجلیل از اصحاب رسانه که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: بیماری کرونا بزرگترین بیماری فراگیر در جهان بود؛ لذا آنچه در این فرصت به دانش بشری اضافه شد در قالب همایشی که پنجم و ششم مهر در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود ارائه و نیز حوزه رسانه ای آن بررسی می شود.


ابوالقاسمی با بیان اینکه نمایشگاهی از دستاورد‌های درس‌آموخته‌های کرونا را نیز خواهیم داشت، افزود:  تاکنون ۴۰۰ مقاله برای همایش ارسال شده و ۷۰۰ نفر ثبت نام کردند.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با توجه به اینکه حدود ۳۰ سال از تأسیس این دانشگاه می‌گذرد بر مولود انقلاب اسلامی بودن دانشگاه تاکید کرد و ادامه داد : این دانشگاه در حال حاضر ۴۰۰ عضو هیأت علمی و ۲۲۰۰ دانشجو دارد و این باعث شده تا دیگر نیازی به اینکه از سایر دانشگاه‌ها استاد بیاوریم، نداشته باشیم.

ابوالقاسمی با بیان اینکه دانشگاه ۲۲ مرکز تحقیقاتی هم دارد و واکسن «نورا» تولید این مرکز است، گفت: بخش پاتولوژی این دانشگاه برای تربیت دانشجویان، مورد تأیید وزارت بهداشت قرار گرفته و این در حالی است که علاوه بر استاندارد‌های وزارت بهداشت باید قوانین و مقرارات سپاه را هم رعایت کنیم.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان این دانشگاه باید برای گذراندن طرح خود، مدتی را در مناطق محروم سپری کنند، افزود: بیمارستان بقیةالله (عج) در زمان فراگیری کرونا بزرگترین بیمارستان ارائه خدمات پزشکی به بیماران کرونایی بود؛ به همین دلیل در اولین گام برای درمان این بیماران کرونایی از شیوه پلاسما درمانی استفاده و بعد از آن در سایر کشور‌ها هم مقالاتی در تأیید چنین شیوه‌ای منتشر شد.

وی بیان کرد: تاکنون ۸۰۰ مقاله اساتید این دانشگاه در نشریات خارجی  به چاپ رسیده است و شاید به همین دلیل بود که برای مقابله با بیماری کرونا اقدام به ساخت واکسن کرونا کرد و این باعث شد تا بیش از یک میلیون نفر از مردم کشورمان از این واکسن استفاده کنند.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه کادر درمان کشور ۳۰۰ شهید در زمان کرونا داشت، گفت: بسیاری از کارکنان بهداشت و درمان در زمان شیوع کرونا خانواده‌های خود را چندین هفته نمی‌دیدند و این موضوع برای ما موقعیتی همانند دوران دفاع مقدس ایجاد کرده بود؛ که آن دوران هم پزشکان بهداری رزمی چندین هفته در جبهه‌ها حضور داشتند.
فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) عنوان کرد: روز‌های اول همه‌گیری کرونا، ویروس ناشناخته بود؛ خیابان‌ها سم‌پاشی می‌شد که کار اشتباهی بود؛ لذا باید به عنوان تجربه‌ای برای آینده لحاظ شود؛ از سوی دیگر این موضوع که آیا تعطیلی مدارس و فاصله‌گذاری‌ها کار درستی بود یا خیر از مواردی است که باید در رابطه با آن بحث شود.

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است