شما اینجا هستید: خانه

معاون ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد؛انتظار تمرکز بالا روی مسائل اقتصادی از رئیس جمهور آینده

منتشرشده در اخبار برگزیده پنج شنبه, 24 خرداد 1403 ساعت 15:46
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه کشوری که آباد نباشد امنیت و اقتدارش زیر سوال می‌رود، گفت: از رئیس جمهور آینده انتظار داریم تا  روی مسائل اقتصادی تمرکز کند و توجه ویژه‌ای به علوم و فناوری‌های نوین داشته باشد.

به گزارش سپاه نیوز، دکتر مهدی نژاد نوری، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از نمایشگاه آباد ایران که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده بود، اظهار کرد: آبادی هر کشوری روی دوم سکه امنیت و اقتدار است. کشوری که آباد نباشد امنیت و اقتدارش زیر سوال می‌رود. ما نیز به عنوان نیروهای مسلح حامیان درجه یک آبادی کشور هستیم و به شهادت سال‌های گذشته طرح‌ها و پروژه‌های بزرگی توسط قرارگاه‌های نیروهای مسلح انجام شد.
وی افزود: در همین راستا از طرحی که معاونت علمی ابتکار عمل آن را در دست گرفته است حمایت کامل کرده و درخواست داریم تا به صورت دقیق مشخص شود، همه ارکان جامعه در این زمینه چه وظیفه‌ای بر عهده دارند. در این صورت عمران و آبادی در کشور شتاب بیشتری گرفته و مردم به ویژه طبقات کمتر برخوردار، بیشتر از آن بهره‌مند خواهند شد.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شتاب گرفتن عمران و آبادی در کشور سبب می‌شود تا مهاجرت معکوسی به سمت روستاها و مناطق با جمعیت کمتر اتفاق بیفتد که از نظر راهبردی به سود کشور است، اعلام کرد: در این راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست داریم تا طرح و برنامه‌اش را مشخص کند که به عنوان مثال، نیروهای مسلح در بخش‌های مختلف از جمله سپاه پاسداران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتش و فراجا چه کمکی می‌توانند انجام دهند تا زیست بوم مورد نظر شکل بگیرد و شاهد شکوفایی در این عرصه باشیم.
مهدی نژاد نوری در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه انتظاری از رئیس جمهور آینده به ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی دارید؟ گفت: در حال حاضر و با توجه به خط مشی‌هایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند، هر ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند که اولویت ما مسائل اقتصادی است، چرا که اقتصاد یکی از محورهای اصلی اقتدار و همبستگی ملی است، بنابراین مشکلات در حوزه اقتصادی باید برطرف شود.
وی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی در امور مرتبط با نیروهای مسلح نیز تاثیر مثبت خواهد داشت، ادامه داد: هر قدر پیشرفت در حوزه اقتصادی شکل بگیرد، مسائل مرتبط با هزینه‌های امنیتی نیز در کشور کاهش پیدا خواهد کرد و اقتدار ما را در دنیا ارتقاء می‌دهد. بنابراین در درجه نخست انتظار ما این است که هر رئیس جمهوری که مردم انتخاب کردند_همانطور که توسط کاندیداها نیز اعلام شد_ تمرکز بالایی روی مسائل اقتصادی داشته باشند‌.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: مسئله مهم دیگر که به حوزه اقتصاد نیز کمک می‌کند، توجه ویژه به علوم و فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، کوانتوم، نانو تکنولوژی و غیره است چرا که از سویی اقتصاد کشور را در سطح جهانی رقابتی می‌کند و از سوی دیگر خدمات مناسبی به مردم ارائه می‌دهد و وضعیت معیشتی، محیطی و اجتماعی آن‌ها را ارتقاء خواهد بخشید.
انتهای پیام

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است