شما اینجا هستید: خانه

سخنگوی سپاه : ایران تهدید جنگ تحمیلی را به فرصت توانمندسازی برای کشور تبدیل کرد

منتشرشده در اخبار برگزیده یکشنبه, 02 مهر 1402 ساعت 15:02
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سردار  شریف دفاع مقدس را پیشران تولید قدرت و ظرفیت پیشرفت برای کشور توصیف کرد و گفت: ایران اسلامی توانست تهدید جنگ تحمیلی را به فرصتی برای توانمندسازی میهن اسلامی تبدیل کند.

به گزارش سپاه نیوز ؛  سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در یادواره شهدای روستای مهدیرجه شهرستان گلوگاه استان مازندران با بیان اینکه دفاع مقدس به فرهنگ عاشورایی عینیت بخشید، اظهار کرد : شهیدان مفاهیمی که از متن فرهنگ اهل بیت و قرآن کریم آمده است را زنده، انقلاب را بالنده و به الگویی الهام بخش تبدیل کرده اند .

وی با بیان که دشمنان انقلاب اسلامی با هدف شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پشتیبان حزب بعث قرار گرفته بودند ، افزود: آن‌ها تمام تلاش خود را کردند تا انقلاب اسلامی را متوقف و بخشی از کشور را تجزیه کنند، اما شکست خوردند و به سرنوشت خفت باری دچار شدند.

سردار شریف گفت: صدام و حامیانش از نگاه خود بهترین زمان را برای جنگ علیه میهن اسلامی انتخاب کرده بودند، زيرا صدام در اوج قدرت و انقلاب اسلامی، انقلابی نوپا بود، اما آن‌ها در محاسبات خود رابطه مردم با رهبری انقلاب را محاسبه نکرده بودند و دشمن از همین نقطه شکست خورد.

سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: بخش زیادی از جمعیت کشور دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند به همین دلیل همه کسانی که آن دوران را درک کرده اند وظیفه دارند تصویر واقعی دوران انقلاب و دفاع مقدس را برای نسل جوان ارائه کنند تا با حقایق آن دوران الهام بخش و افتخارآمیز آشنا شوند و در نقشه دشمن برای وارونه سازی تاریخ دفاع مقدس گرفتار شبهه و تردید نشوند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان این که ملت ایران با گذشت ۳۵ سال از دفاع مقدس دشمنان خود را همچنان ناکام گذاشته است، افزود: مردم در جنگ تحمیلی ۸ ساله توانستند مقابل استکبار مقاومت و ایستادگی کنند و نه تنها اجازه ندادند حتی یک وجب از سرزمین ما جدا شود بلکه انقلاب اسلامی امروز شرایط بسیار بهتری پیدا کرده است.

سردار شریف افزود: گام اول انقلاب اسلامی، مقاومت و استحکام بخشی به پایه‌های اصلی نظام و حکومت اسلامی و گام دوم به تدبیر رهبر معظم انقلاب، گام تمدن سازی است.

 سخنگوی سپاه افق آینده ایران را روشن دانست و ادامه داد: ایران اسلامی اکنون در حوزه دفاعی، امنیتی و نظامی چنان قدرتمند است که دشمن حتی فکر تجاوز به سرزمین و منافع ما را نمی‌کند و این توانمندی محصول مجاهدت های نسل بعد از دفاع مقدس برای تولید قدرت و توان بازدارندگی است.

وی  افزود: ایران اسلامی کشوری بزرگ و صاحب ثروت با استعداد‌های برجسته است و همانگونه که در دفاع مقدس پیروز شدیم به فضل الهی در مقابل مشکلات جاری کشور هم سربلند می‌شویم و راه پرافتخار خود به سمت قله‌های رفیع پیشرفت را ادامه خواهیم داد.

سردار شریف در پایان با اشاره به مجاهدت و تلاش‌های نیروهای مسلح به ویژه پاسداران انقلاب و بسیجیان سلحشور برای امنیت سازی در کشور تصریح کرد: امنیت کشور اکنون تأمین و شرایط برای کار و تلاش در راستای پیشرفت کشور و پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب فراهم است و همه دولتمردان باید با کار جهادی موانع و مشکلات را برطرف کنند.

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است