شما اینجا هستید: خانه

با تلاش جهادگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)؛ ابرپروژه راه اصلی پاتاوه – دهدشت افتتاح شد

منتشرشده در اخبار برگزیده سه شنبه, 16 خرداد 1402 ساعت 12:45
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ابرپروژه راه اصلی پاتاوه – دهدشت به عنوان بخشی از مسیر کریدور شمال- جنوب در مرکز کشور افتتاح شد.


به گزارش سپاه نیوز؛ راه اصلی پاتاوه- دهدشت‌ بخشی از محور شهرضا - سمیرم - بهبهان است که ارتباط جنوب‌غرب کشور و خوزستان را به مرکز کشور برقرار می‌کند و پس از تکمیل این جاده، نقطه میانبر استان‌های جنوبی و کریدور شمال - جنوب خواهد شد. این مسیر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 73 به استان کهگیلویه و بویراحمد است که توسط هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شده است و در دومین روز سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه وبویراحمد افتتاح شد.

این جاده به طول 136 کیلومتر با دو خط عبور و با قابلیت سرعت سیر 90 کیلومتر بر ساعت در چهار قطعه طراحی و اجرا شده است که ‌‌قطعه یک 26.5 کیلومتر، قطعه دو 28 کیلومتر، قطعه سه 63.5 کیلومتر و قطعه چهار 18 کیلومتر است و قطعات 1، 2 و 4 قبلاً به بهره‌برداری رسیده است.

در این مسیر ۱۲ رشته تونل به طول 8.500 متر، ۵ دستگاه گالری، 20 دستگاه پل بزرگ، 401 دستگاه آبرو، احداث شده است و وجود 22 میلیون مترمکعب خاکبرداری و 5 میلیون مترمکعب خاکریزی نشان از عظمت این پروژه دارد.

قطعه 3 این جاده، سخت‌ترین و اصلی‌ترین قطعه آن بود که به دلیل توپوگرافی منطقه، صعوبت بسیار زیادی داشت و با بهره‌برداری از آن، کل طول مسیر تکمیل می‌شود.

با احداث جاده پاتاوه - دهدشت  فاصله اصفهان تا بهبهان به میزان 150 کیلومتر کوتاه می‌شود، ضمن آنکه با احداث این جاده سالانه بین 50 تا 60 میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت صورت می‌گیرد. همچنین این جاده توانسته دسترسی مردم منطقه به مرکز استان را تسهیل کند و همچنین در توزیع امکانات و ایجاد عدالت اجتماعی نقش بسزایی ایفا می‌کند.




آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است