شما اینجا هستید: خانه

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع): فضای مجازی بستری مناسبت برای بیان رشادت‌های شهدا و ایثارگران است

منتشرشده در اخبار برگزیده دوشنبه, 08 خرداد 1402 ساعت 10:15
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: فضای مجازی بستری مناسب برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و بیان رشادت‌های قهرمانانه شهدا و ایثارگران در دوران جنگ تحمیلی برای نسل جدید است.

به گزارش سپاه نیوز؛  سردار سرتیپ پاسدار نعمان غلامی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در یادواره شهدای اطلاعات و عملیات لشکر ۱۱ حضرت امیرالمؤمنین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بسطامی اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری بزرگداشت شهدا برای آینده کشور حیاتی و ضروری است و زنده نگه داشتن سیره، یاد و نام شهیدان وظیفه ای خطیر بر عهده همه ما است چرا که شهدا و ایثارگران با عبور از سختی‌های دوران دفاع مقدس باعث آرامش و امنیت امروز ما شدند.

وی افزود: یادواره‌ها ما را به سیره، منش و عظمت جایگاه شهدا نزدیک می‌کند، همان جوانانی که ارزش های الهی را در سیره خود به کار گرفتند و شجاعانه و بدون منت و چشمداشت از کیان سرزمین و دین خود دفاع کردند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه خرمشهر موقفی از جنگ و نماد و پیروزی و عزت ایران اسلامی است، گفت: عامل اصلی فتح خرمشهر بچه‌های اطلاعات و عملیات بودند و بهره‌گیری از درس‌های دفاع مقدس برای فتح خرمشهرهای جدید و عبور از چالش ها ضروری است.

سردار غلامی تاکید کرد: دشمن با تمام تجهیزات و نیروی انسانی به ما حمله کرد و با این وجود، پیروزی ما در جنگ حاصل ایثار و رشادت های شهدا از جمله نیروها و شهدای اطلاعات عملیات و رصدهای تیزبینانه آنها از مواضع دشمن بود.

وی اضافه کرد: شناسایی‌های دلسوزانه همراه با اشراف اطلاعاتی، تحلیل، جسارت، احساس مسئولیت و متعهدانه در سرنوشت‌ عملیات ها و نیروهای گردان و لشکر بسیار موثر و حیاتی بود.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) افزود: دیروز بچه‌های اطلاعات و عملیات نمونه و نماد عزت یک یگان یا لشکر بودند و امروز هم نیروهای اطلاعات عملیات سرمایه‌ای ارزنده برای ایران و ملت‌های آزاده دنیا است.

سردار غلامی یادآور شد: امروز هم کشور به نیروهای اطلاعات و عملیات در حوزه‌های مختلف از جمله رصد تحرکات و دسیسه‌های دشمن نیاز دارد چرا که دشمن به طور مکرر در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت و برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: ورود این نیروهای خبره و جهادی با ورود به موضوع اقتصادی موجب ایجاد یک اقتصاد پویا و کارآمد خواهد شد که در این زمینه باید نیروهای توانمند، صاحب فکر، خلاق، متعهد و جسور شناسایی شوند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) اظهار کرد: بسترهای لازم برای داشتن یک اقتصاد پویا، کارآمد و اسلامی بر پایه عدالت اجتماعی فراهم است اما نباید از نقاط ضعف مورد سوء استفاده دشمن غفلت شود.

سردار غلامی گفت: ایران اسلامی در حوزه تجهیزات دفاعی با تاسی به همین تفکر و الگوبرداری از موفقیت‌های دوران دفاع مقدس به تجهیزات پیشرفته و بازدارنده در حوزه های مختلف صنعت دفاعی و نظامی دست یافته است به طوری که بهترین سیستم‌های موشکی و راداری بازدارنده در کشور ساخته شده تا با کمک این تجهیزات مدرن و پیشرفته امنیت کشور تامین و دیگر حوزه ها نیز در سایه همین امنیت به رشد و توسعه دست یابند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در ادامه عامل موفقیت کشور در دفاع مقدس را ورود نیروی انسانی کارآمد به جنگ برشمرد، تاکید کرد: ایران اسلامی امروز به نیروی انسانی کارآمد، متدین و متخصص برای نقش آفرینی در زمینه های مختلف نیازمند است.

وی وجود نیروی انسانی کارآمد، خلاق، خطرپذیر، جسور و بی باک، در کشور برای رسیدن به پیروزی و حفظ آن از مخاطرات ضروری‌ دانست و تحقق این اهداف را در گرو ماندگاری و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسدار امام حسین(ع) اضافه کرد: ایران اسلامی با مجاهدت رزمندگان و ایثار شهدا توانست از جنگ تحمیلی به سلامت و سربلندی عبور کند و امروز فضای مجازی بستری مناسب برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و بیان رشادت‌های قهرمانانه شهدا و ایثارگران در دوران جنگ تحمیلی برای نسل جدید است.

بنابراین گزارش این آیین در قرارگاه حضرت امیرالمؤمنین (ع) در منطقه عملیاتی بانروشان در حد فاصل ایلام - مهران با حضور جمعی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و خانواده های شهدای اطلاعات عملیات استان برگزار شد.

استان ایلام بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده را تقدیم انقلاب کرده که نسبت به جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین آمار ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است