شما اینجا هستید: خانه

سردار تنگسیری : برای استمرار ثبات امنیت در خلیج فارس، امریکا هر چه زودتر این منطقه را ترک کند

منتشرشده در اخبار برگزیده چهارشنبه, 13 ارديبهشت 1402 ساعت 10:55
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به گرامیداشت «روز ملی خلیج فارس»، گفت: حضور نامشروع  امریکای متجاوز در این منطقه ، استمرار ثبات امنیت خلیج فارس را به خطر انداخته و باید هرچه زودتر این منطقه را ترک کند .

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری  فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به گرامیداشت «روز ملی خلیج فارس»، گفت:  با بررسی منابع و ظرفیت های خدادادی و منحصر به فرد در خلیج فارس می توان گفت: "خلیج فارس" گنج است.

سردار تنگسیری با اشاره به روز ملی خلیج فارس اظهار کرد:  جمهوری اسلامی ايران با استفاده از موقعيت راهبردي خود در خليج فارس مي تواند صحنه هر رخدادي در منطقه را به نفع خود تغيير دهد. همچنين ايران با داشتن چند جزيره در خليج فارس ، عملا سد راهبردي دفاعي محکمي در برابر تهديدات امريکا است و اين موقعيت بسيار مهم و تأثيرگذار ايران در آب هاي خليج فارس و دریای عمان با دراختيار داشتن تنگه هرمز و نیروی دریایی قدرتمند سپاه پاسداران و ارتش قهرمان، امریکا و کشورهای غربی پیرو سیاست های آن را از هرگونه تهدید جدی عليه ايران اسلامی باز داشته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: حضور نامشروع  امریکای متجاوز در این منطقه ، استمرار ثبات امنیت خلیج فارس را  به خطر انداخته و  باید هرچه زودتر این منطقه را ترک کند .

وی تاکید کرد: خلیج فارس نه فقط یک پهنه راهبردی آبی در جهان محسوب می شود، بلکه بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی مشترک کشورهای مسلمان منطقه است.

سردار تنگسیری خاطر نشان کرد : ایران همواره خواهان برقراری صلح و امنیت در این منطقه استراتژیک بدور از دخالت بیگانگان و در تعامل با کشورهای برادر مسلمان و همسایه بوده و خواهد بود و سیاست اصولی ما همواره تقویت روابط مبتنی بر سیاست همسایگی است و به آن به عنوان مهمترین عامل دستیابی به امنیت مشترک هم افزا ارج می‌نهیم.

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است