شما اینجا هستید: خانه

به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛ افتتاح ۲ قطعه بزرگراهی کریدور جنوب کشور در استان بوشهر

منتشرشده در اخبار برگزیده جمعه, 12 اسفند 1401 ساعت 19:35
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در راستای تکمیل کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر به عنوان پایتخت اقتصادی کشور، از پروژه‌های هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) 24.5 کیلومتر از بزرگراه های استان زیر عبور ترافیک قرار گرفت.

به گزارش سپاه نیوز؛ همزمان با سفر رییس جمهور به استان بوشهر، بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر شامل‌ 13.5 کیلومتر پایانی از کنارگذر کنگان و 11 کیلومتر از باند دوم محور اهرم- برازجان از پروژه‌های هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح ۲ قطعه از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب در استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران گفت: انتظار است تا  سال ۱۴۰۳ همکاران وزارت راه و شهرسازی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تلاش کنند تا این کریدور در نوار ساحلی جنوب کشور به ویژه در استان بوشهر به اتمام برسد.

گفتنی است با توجه به موقعیت استراتژیک استان‌های جنوبی بهره‌برداری از این پروژه موجب افزایش ایمنی، کاهش مسافت و افزایش رونق اقتصادی در منطقه با دسترسی ایمن به مناطق مسکونی می‌شود.

شایان ذکر است به منظور ساخت کنارگذر کنگان یک میلیون متر مکعب خاکبرداری، 572 هزار متر مکعب خاکریزی صورت گرفته است و بیش از 120 هزار تن آسفالت در آن به‌کار رفته است.

همچنین در این پروژه 57 دستگاه پل کوچک به طول 250 متر و 2 دستگاه تقاطع غیرهمسطح احداث شده است.
همچنین در باند دوم محور اهرم- برازجان 706 هزار متر مکعب خاکبرداری، 277 هزار متر مکعب خاکریزی مجموع عملیات خاکی در این بزرگراه است و در آن حدود 12 هزار متر مکعب بتن و حدود 22 هزار تن آسفالت به کار رفته است.

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است