شما اینجا هستید: خانه

در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه صورت گرفت؛ درخشش تیم فرهنگی ایران / اجرای قطعه «سرگشته با تصاویر حاج قاسم» و دونوازی خراسانی رتبه آورد

منتشرشده در اخبار برگزیده سه شنبه, 01 شهریور 1401 ساعت 10:10
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی در روسیه با حضور بیش از سی کشور در حال برگزاری است.

به گزارش سپاه نیوز؛ در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی که با حضور بیش از سی کشور در روسیه در حال برگزاری است،  تیم فرهنگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار و در قالب 17 تیم با عنوان ارتش فرهنگی حضور یافت.
تیم فرهنگی ایران زیر نظر معاونت فرهنگی-اجتماعی کل سپاه  در دو بخش اجراهای هنری و نمایشگاه، توانمندی های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران را به نمایش در آورده است.

در این دوره از مسابقات تیم های ایران اجراهایی همچون تک خوانی قطعه «سرگشته»، اجرای گروهی قطعه «محمد رسول الله (ص)»، اجرای تک نوازی و دو نوازی موسیقی نواحی با استفاده از سازهای اصیل ایرانی و اجرای گروهی شعر موسیقی حماسی ایرانی ارائه کردند که توانست نظر داوران و شرکت کنندگان را به خود جلب کند.

دونوازی خراسانی رتبه دوم  و تک خوانی «سرگشته» رتبه سوم مسابقات را کسب کردند.

همچنین در بخش نمایشگاهی، غرفه فرهنگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که با نام «خانه دوستی» در محل  «پاتریوت پارک» شهر مسکو  حاضر شده است، با ارائه آثار هنری و عرضه مجموعه محصولات فرهنگی-سنتی نظر بازدیدکنندگان نمایشگاه را به خود جلب کردند.

سردار عبداللهی، معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح ایران و کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه از این نمایشگاه بازدید کردند.

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است