شما اینجا هستید: خانهدر پرتو ولایتستاد کلسرلشکر باقری در آئین تودیع و معارفه وزیر دفاع: نیروهای مسلح از اولویت های اصلی کشور هستند/ رأی قاطع مجلس به امیر حاتمی پشتوانه عظیم بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور

سرلشکر باقری در آئین تودیع و معارفه وزیر دفاع: نیروهای مسلح از اولویت های اصلی کشور هستند/ رأی قاطع مجلس به امیر حاتمی پشتوانه عظیم بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور

منتشرشده در ستاد کل سه شنبه, 31 مرداد 1396 ساعت 16:45
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حد بالاترین رأی مجلس به وزیر دفاع را پشتوانه نیروهای مسلح ، بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور دانست و تأکید کرد: این رأی نشان داد همه مردم و نمایندگان پای اقتدار دفاعی نظام ایستاده اند.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشكر پاسدار محمد باقري رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌در مراسم توديع و معارفه وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه دستور خداوند متعال در قرآن كريم به مسلمانان اين است كه هر آنچه در توان داريد براي مقابله با دشمنان و افزایش قدرت بازدارندگي نظام اسلامي فراهم كنيد، اظهار داشت: وزارت دفاع چنين مسئوليت سنگيني بر عهده دارد و بحمدالله در طول تاريخ اين وزارتخانه به خوبي و در هر دوره نسبت به گذشته در مسير رشد و تعالي قرار داشته و ماموريت‌هاي محوله را به بهترين نحو به سرانجام رسانده است.


وي با بيان اينكه آنچه كه نيروهاي مسلح به ويژه وزارت دفاع در ايجاد توان دفاعي انجام مي‌دهد مصداق عمل صالح است، افزود: خداوند اين توفيق را به كاركنان مجموعه با بركت وزارت دفاع داده تا اين عمل صالح را انجام دهيد.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح‌ با بيان اينكه وزارت دفاع که حاصل ادغام وزارت سپاه و وزارت دفاع سابق است ، از سال 68 تا كنون دوره‌هاي موفقي را طي كرده است، تصريح كرد: طبق قانون و اوامر و تدابير فرمانده معظم كل قوا وظايف مهمي در بعد صنعت دفاعي، تامين نيازمندي‌هاي تجهيزاتي، تسليحاتي، همكاري و پشتيباني از نيروهاي مسلح و تامين معيشت نيروهاي مسلح بر عهده وزارت دفاع گذاشته است.


وي با بيان اينكه وزارت دفاع و كاركنان اين مجموعه در دوره جديد بايد در مسيري حركت كنند كه نسبت به دوره گذشته رشد و پيشرفت چشمگيري را شاهد باشيم، گفت: در دوره مسئوليت سردار دهقان رشد و تعالي را كه حاصل تلاش شخص وزير، جانشين، تك تك مديران و كاركنان است را شاهد بوديم.


رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه در مسئله صنعت دفاعي تاكيد فرمانده معظم كل قوا بر مسئله كيفيت، کمیت، زمان و قيمت محصولات است، گفت: اگر محصولات دفاعي وزارت دفاع  اين ويژگي‌ها ر‌ا نداشته باشد ما را به ‌‌هدف بازداندگي و اقتدار دفاعي نخواهد رساند.


رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح‌ تلاش انقلابي و جهادي براي تامين اعتبارات نيروهاي مسلح را از انتظارات فراروی وزارت دفاع برشمرد و گفت: انتظار مي‌رود وزير دفاع به مانند يك فرد جهادی در سنگر از‌ پا ننشيند و دائما در اين جهت تلاش كنند.


وي با قدردانی از پشتيباني‌های دولت از نيروهاي مسلح و اشاره به واقعیات شرایط تحریم و محدودیت های موجود در میزان اعتبارات نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح از اولویت های اصلی کشور هستند و در مقوله بودجه و اعتبارات انتظار است دولت محترم با حمایت های لازم روند توسعه توان و اقتدار‌ دفاعي و انجام ماموريت‌های آنان  را به نحو تسهیل نماید.


وي همچنین توجه به حقوق و معيشت بازنشتگان را مورد تأکید قرار داد و گفت: بازنشستگان نيروهاي مسلح كساني هستند كه جان ‌خود را براي امنيت اين كشور گذاشتند و در حال ‌حاضر نياز به توجه ‌ويژه و درخور دارند.


رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح‌ با بيان اينكه از مجلس شورای  اسلامی انتظار می رود براي تصويب برخي قوانين به ويژه در حوزه سربازي نظرات ‌نيروها‌ي مسلح را احصاء و مورد توجه قرار دهد  گفت: فرمانده معظم‌ قوا بارها فرموده‌اند مسئله خدمت سربازي مسئله نيروهاي مسلح است و بايستي نظر نيروهاي مسلح را مد نظر قرار داد، در حالیکه هم اکنون در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم که انشاءالله با همکاری مجلس محترم و اصلاح قوانین شاهد رفع آن باشیم.


رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح‌ در بخش ديگري از سخنان خود‌ با اشاره به مراسم توديع و معارفه وزير دفاع گفت: وزير جديد مانند سردار دهقان و بهتر از ايشان بايد كارها را پيش ببرند تا شاهد اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران باشيم.‌


وي با بيان اينكه سردار دهقان را از ابتداي انقلاب مي‌شناسم گفت: وي برادري مومن، سختكوش، ‌انقلا‌بي، ولايي، پرتلا‌ش، فعال و در هر صحنه‌اي كه خدمت كرده‌اند منشا خدمات زيادي بوده‌‌اند و در وزارت دفاع با وجود تحريم‌ها و منابع اندك، کار را به جلو بردند كه قابل تقدير است.


وي با تبريك انتصاب سردار دهقان به عنوان  مشاور فر‌مانده معظم كل قوا گفت: مسئوليت جديد سردار دهقان نشان از اعتماد فرماندهی معظم كل قوا به اين سرباز عزيز ولايت است كه براي وي در مسئوليت جديدآر‌زوي توفيق و سربلندي در نظام مقدس جمهوري اسلامي را دارم.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  امير حاتمي ‌را فرمانده ای شناخته شده در نیروهای مسلح و برادري مومن‌، ولايي‌، سختكوش ،كاردان و توانا در انجام مسئوليت‌ها دانست و گفت: ايشان در مسئوليت جانشيني وزارت دفاع فراتر از مسئوليت جانشين عمل كردند و در بسياري از بخش‌ها موفق بودند.‌


وي با تقدير از رئيس‌ جمهور براي انتخاب امير حاتمي به عنوان وزير دفاع گفت: از ‌نمايندگان مجلس نیز براي راي بالا و قاطع به امير حاتمي قدرداني مي‌كنيم.


وي با بيان اينكه راي اعتماد بالاي ‌ نمايندگان به امير حاتمي چندين معناد دارد، گفت: دشمنان جمهوري اسلامي بدانند كه مقام دفاعي كشور هنگامي كه در معرض راي و نظر نمايندگان ملت قرار مي‌گيرد بالاترين راي و حمایت  را خواهد‌ داشت و این یعنی در نظام و کشور اسلامی، موضوع دفاع، فراتر از هرگونه حزب، جناح، سليقه و نگر‌ش حائز اهمیت و توجه است.



رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه راي بالاي نمايندگان به امير حاتمي پشتوانه عظیمي براي نيروهاي مسلح‌، نظام جمهوري اسلامي و قدرت بازدارندگي ‌كشور خواهد بود، گفت: پيام داخلی این رأی هم این است که هنگامي كه مسئله وزات دفاع، ‌نيروهاي مسلح و دفاع از امنيت و اقتدار نظامي اسلامي باشد همه نمايندگان و مردم در ميدان هستند و پای اقتدار نظام می ایستند.

انتهای پیام/02

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است