شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهبا حضور رئیس جمهور ؛ طرح توسعه منابع آب و خاک غرب کشور فردا افتتاح میشود

با حضور رئیس جمهور ؛ طرح توسعه منابع آب و خاک غرب کشور فردا افتتاح میشود

منتشرشده در سپاه سه شنبه, 10 ارديبهشت 1398 ساعت 13:12
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: طرح توسعه منابع آب و خاک غرب کشور با حضور رئیس جمهور فردا در استان کرمانشاه افتتاح میشود.

 

به گزارش سپاه نیوز؛ با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور،اردکانیان وزیر نیرو و دکتر محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) روز چهارشنبه (11 اردیبهشت‌ماه) بخش اول طرح‌های توسعه منابع آب و خاک کشور در استان‌کرمانشاه افتتاح می‌شود.

 

این طرح، بزرگترین پروژه آبی کشور به شمار می‌رود و در منطقه‌ای به طول 1460 کیلومتر در چهار حوزه اصلی سدسازی، کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی، خطوط انتقال آب و تونل انتقال آب اجرا شده است.

 

نقش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این طرح عظیم شامل احداث 17 سد با حجم مخزن بیش از 2.5 میلیارد مترمکعب، احداث 10 رشته تونل به طول 150 کیلومتر، سامانه‌های انتقال آب، کانال، باکس و فلوم به طول 60 کیلومتر، احداث خطوط لوله فولادی به طول 650 کیلومتر و به قطر 2400 میلیمتر، ایجاد 7 ایستگاه پمپاژ، اجرای 4 شبکه آبیاری و زهکشی به وسعت 350 هزار هکتار، حفاری ژئوتکنیک به طول 35000 متر، مین‌روبی و پاکسازی منطقه تا عمق 60 سانتیمتر به وسعت 3500 هکتار می‌باشد.

 

از جمله دستاوردهای مهم این طرح‌ها، رونق کشاورزی منطقه، اشتغال‌زایی و کاهش میزان بیکاری در استان‌های غرب کشور، جلوگیری از مهاجرت به کلان‌شهرها و امکان مهاجرت معکوس به منطقه، امکان احداث صنایع تبدیلی در منطقه و افزایش صادرات محصولات به کشورهای همسایه و بهبود شرایط زیست‌محیطی در منطقه است.

 

 

 

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است