شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهسرلشکر باقری در بازدید از پژوهشکده امام صادق (ع): مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشکوه و با امنیت کامل برگزار شد/ بسیاری از مسائل امروز را باید با مطالعه، تحقیق و پژوهش به دست آوریم

سرلشکر باقری در بازدید از پژوهشکده امام صادق (ع): مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشکوه و با امنیت کامل برگزار شد/ بسیاری از مسائل امروز را باید با مطالعه، تحقیق و پژوهش به دست آوریم

منتشرشده در سپاه سه شنبه, 30 بهمن 1397 ساعت 11:20
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز؛ رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشکوه و عظمت بیش از پیش و با امنیت کامل برگزار و مایۀ کوری چشم دشمنانی شد که امید و آرزویشان را برای ندیدن این روزها بیان می کردند.

  به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، طی بازدید از پژوهشکده امام صادق(ع)  در رونمایی از چهار اثر راهبردهای مبارزه با جنگ تمام‌عیار اقتصادی  اظهار داشت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشکوه و عظمت بیش از پیش و با امنیت کامل برگزار و مایۀ کوری چشم دشمنانی شد که امید و آرزویشان را برای ندیدن این روزها بیان کردند.

 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیاری از مسائلی را که امروز مواجه هستیم باید با مطالعه، تحقیق، پژوهش و نوآوری به دست آوریم، یادآور شد: آن‌چه‌که در تاریخ شیعه اتفاق افتاده این است که این تحقیق و بیان احکام عمدتاً به مسائل غیر حکومتی برگشته است.

 

سرلشکر باقری افزود: در ابعاد دفاعی و امنیتی ما به‌عنوان یک کشور مستقل و آزاد و یک جمهوری اسلامی بی‌نظیر و بی‌بدیل در جهان، ذیل پرچم ولایت به این دلیل در رأس امور هستیم که می‌خواهیم مَرِ قوانین اسلام و اسلامی را اجرا کنیم.

 

وی اضافه کرد: باید احکام اسلامی را ریز به ریز تبیین کرده و هم نحوۀ اجرایش را برای نیروهای مسلح شفاف کنیم و این در آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، دکترین‌ها و سیاست‌ها اجرا شود تا اشکالاتش نمایان و هر چندسال بازنگری شود و به مرور ، روش کشورداری اسلامی در بعد دفاع و امنیت قوام و شکل پیدا کند و این وظیفۀ بسیار سنگین بر عهدۀ این پژوهشگاه است.

 

سرلشکر باقری افزود: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) به‌عنوان پژوهشگاه مسئول در قبال همۀ نیروهای مسلح، در مسائل مربوط به اعتقادات، تفکرات سیاسی و بصیرت سیاسی نیروهای مسلح مسئولیت دارد.

 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:در حوزۀ علمیۀ قم و در چنین پژوهشگاه‌هایی پتانسیل و مخازن علمی و ارزشمندی در ذهن ها و نیز در کتب و منابع مستندی است که در پژوهشگاه وجود دارد و با تحقیق و تفحص استخراج شود و پاسخ داده شود. 

 

سرلشکر باقری تصریح کرد: انتظار این است که با یک مسئله‌یابی عمومی در کل نیروهای مسلح مثلاً نیروی انتظامی مسائل خاص خودش را دارد و با مسائل اجتماعی بسیاری مواجه است و ارتش و وزارت دفاع هم مسائل خاص خودشان را دارند و قاعده‌اش این است که با یک تور و بستر بزرگی که شما فراهم می‌کنید مسائل مبتلابه نیروهای مسلح استخراج و سازمان‌دهی بشود به‌نحوی‌که به این مسائل در اسرع وقت باکمال دقت پاسخ لازم داده شود .

بنابراین گزارش در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نمایندۀ ولی‌فقیه در سپاه ضمن تقدیر و تشکر از سرلشکر باقری و هیئت همراه بیان داشت: در زمانی که ما با جنگ نرم استکبار مواجهیم آن ویژگی نیروهای مسلح بیشتر خودش را نشان می‌دهد. یک تفاوت نیروهای مسلح در نظام اسلامی با نظام‌های دیگر این است که نیروهای مسلح در نظام اسلامی فقط سنگرنشین و حافظ جغرافیا نیستند که آن هم بسیار مهم  و افتخار آفرین است.

 

وی افزود: نیروهای مسلح در نظام اسلامی مدافع دین هستند. و به همین خاطر نیاز به دین‌شناسی‌شان بسیار بالاست. نیاز به تعمیق معنویت دینی در این نیروهای مسلح بسیار بالاست. و اگر چنین است پژوهشگاهی مثل پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) بسیار می‌تواند مؤثر و نقش‌آفرین باشد. که بتواند آنچه را که دین و حقیقت ناب اسلام است را بتواند تأمین کند.

 

نمایندۀ ولی‌فقیه در سپاه  با تاکید براینکه پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و زحمات سرلشکر باقری به پژوهشگاه تبدیل شده است ، ادامه داد : این پژوهشگاه تمام همتش را در این جهت که بتواند مطالبۀ مهم مقام معظم رهبری مدظله‌العالی را که دین و اسلام را در جنبه‌هایی که سبک زندگی بسازد و جاذبه داشته باشد تا بتواند انقلاب اسلامی را به همۀ جهان معرفی کند ، قرار می دهد و کارهایی نیز انجام شده است که بسیار قابل توجه و برخی از آن‌ها بی‌نظیر است.

 

وی تصریح کرد : ما امیدواریم که با هدایت‌های همۀ عزیزان به‌ویژه سردار سرلشکر باقری بتوانیم این واقعیت و مطالبۀ جدی را محقق کنیم که نیروهای مسلح ما دین‌شناس، دین‌باور، دین‌بان و سنگرنشین اسلام ناب باشند و در جهت آماده شدن برای نهضت ظهور تلاش کنند.

 

در پایان این مراسم از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه بازدید به عمل آمد.

 

انتهای پیام/09

 

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است