شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهفرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج): خدمت به بیماران عبادت است/ مفتخریم در خدمت یادگاران دفاع مقدس هستیم

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج): خدمت به بیماران عبادت است/ مفتخریم در خدمت یادگاران دفاع مقدس هستیم

منتشرشده در سپاه چهارشنبه, 26 دی 1397 ساعت 14:34
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در آیین بزرگداشت روز پرستار گفت: در جهت بهبودی بیماران و یادگاران دفاع مقدس تلاش می کنیم.

 

به گزارش سپاه نیوز؛ دکترعلیرضا جلالی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در آیین بزرگداشت روز پرستار که در سالن همایش های صدرای این دانشگاه برگزار شد ضمن تبریک روز پرستار اظهار داشت: اگر همه سال روز پرستار  باشد برای تقدیر از  کادر درمانی کم است.

 

وی ادامه داد: خدا را شاکریم این نعمت را عطا کرد تا به شغل شریف پرستاری بپردازیم که ارتباط مستقیم با بیمار و تسکین و آلام بیماری دارد.

 

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)افزود: در بسیاری از رشته های شغلی و صنعتی دستمزدی گرفته می شود اما پرستاری جزو معدود مشاغلی است که هیچ دستمزدی نمی تواند جبران زحمات این قشر زحمتکش  شود. 

 

وی خاطر نشان کرد:  پرسنل حوزه های پیراپزشکی، اداری، پزشکی ، پرستاران همه تلاش می کنند تا تسکین بیمار صورت گیرد . در حوزه درمان کادر پرستاری به نسبت زحمات بیشتری برای بهبودی  بیمار می کشد و همچون پروانه بر بالین بیمار است.

 

وی با تاکید بر اینکه پرستاری از شریف ترین و محترم ترین رشته ها است، گفت: پرستار با بیمارانی سروکار دارد که به خدا نزدیکتر هستند، هر که دردی و رنجی دارد از انسانی که سالم و بی درد است به خدا نزدیکتر است.

 

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) گفت: زمانی که رنجی به شخصی وارد می شود  اولین چیزی که مطرح می شود  "شفا و بهبودی " بوده  که نزد خدا است و بیمار سعی می کند ارتباطاتش را با خدا نزیکتر و عاشقانه تر کند و هر چه شدت بیماری بیشتر باشد ارتباط با خدا تنگاتنگ و نزدیکتر می شود.

 

دکتر جلالی تصریح کرد: ما باید شاکر باشیم علاوه بر اینکه موجب تسکین و بهبودی بیماران می شویم  میزبان افراد ارزشمند جامعه و یادگاران دفاع مقدس و خانواده های محترم آنها هستند.

 

وی با تاکید براینکه بیماران مراجعه کننده به ما همچون زوار امام رضا(ع) هستند، اظهار داشت: زوار، مجاهدان ، جانبازان جزو بهترین افراد هستند که به آنها خدمت می کنیم و این افراد وجودشان را برای  کشور  گذاشتند و ما توفیق خدمت به آنها را داریم.

 

دکتر جلالی با بیان اینکه خدمت به بیماران عبادت است ، تاکید کرد: خوشحالیم که چنین شغلی شریفی  داریم که به عبادت مستمر و دائمی می پردازیم و هم به مردم شریف خدمت  می کنیم.

 

وی بیان داشت: برای درجات بیشتر این عبادت لازم است نیت مان را خالصانه و صادقانه برای رضای خدا داشته باشیم و این نیت خالص  آثار قوی  روی جسم و روح ما دارد.

 

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) ادامه داد: تلاش  کنیم در رشته خودمان حرفه ای تر بوده  و همه چارچوب های علمی و مهارتی آن رشته را داشته باشیم.

 

دکتر جلالی با بیان اینکه یکی از محورهای اخلاق حرفه ای در رشته پزشکی و پرستاری احترام است، یادآور شد: فلسفه این مراسم احترام به پرستاران، کارکنان و مجموعه درمانی است.تلاش کنیم به م کسانی که پیرامون ما هستند  احترام بگذاریم .

 

وی باشاره به رکن اخلاق حرفه ای گفت: اگر می خواهیم  بیماران محترم باشند باید  کارکنان مان را محترم شمرده  و این احترام همچون  حلقه های زنجیر به هم متصل  بوده و  همه را بزرگ می کند ودر پروسه بهبودی و درمانی اثر جدی و متفاوتی دارد.

 

وی در پایان با تبریک روز پرستار و آرزوی موفقیت و عاقبت به خیری برای پرستاران  خاطر نشان کرد:  خداوند را شاکریم و این فرصت در دانشگاه وجود دارد که مجموعه پرستار مومن و خدا جو داریم که در جهت بهبودی بیماران و  تعالی ارزش های خودشان تلاش می کنند .

 

انتهای پیام/09

 

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است