شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهنماینده‌ ولی‌فقیه در سپاه: حضرت معصومه(س) ولایتمداری را در عمل اثبات کرد / تأسیس حوزه علمیه یکی از مهم‌ترین برکات وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت(ع) در قم است

نماینده‌ ولی‌فقیه در سپاه: حضرت معصومه(س) ولایتمداری را در عمل اثبات کرد / تأسیس حوزه علمیه یکی از مهم‌ترین برکات وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت(ع) در قم است

منتشرشده در سپاه چهارشنبه, 28 آذر 1397 ساعت 10:34
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه "نیازمند شناخت عمیق خصوصیات اخلاقی و علمی حضرت معصومه(س) هستیم" گفت: تأسیس حوزه علمیه یکی از مهم‌ترین برکات وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت(ع) در قم است.

 به گزارش سپاه نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در گفت و گویی با اشاره به فرا‌رسیدن سالروز ارتحال حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت معصومه(س) ولایت‌مداری را از حضرت زهرا(ع) الگو گرفت و رنج سفر را پذیرفت تا به دیدار برادرش امام رضا(ع) برود.

 

وی افزود: حضرت معصومه(س) تنها امام‌زاده‌ای است که زیارت‌نامه ویژه‌ای دارد و زیارت بارگاه ایشان مورد تأکید امام معصوم(ع) قرار گرفته و همانند حضرت عباس(س) برجسته‌ترین فرزند امام(ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: علت این‌که حضرت معصومه(س) بین اهل‌بیت(ع) از جایگاه خاصی برخوردار است بصیرت و ولایتمداری ایشان بوده و رابطه ایشان  با امام رضا(ع) همانند رابطه حضرت زینب(س) با امام حسین(ع) ویژه بود.

 

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) ولایتمداری را در عمل اثبات کرد، خاطر نشان کرد: کریمه اهل‌بیت(س) در همت و یاری رساندن به امام رضا(ع) بسیار عالی اقدام کردند و همانند حضرت زینب(س) که در عمل به یاری امام حسین(ع) پرداخت، کریمه اهل‌بیت(ع) نیز هیچ‌گاه امام رضا(ع)؛ ولی و امام خود را تنها نگذاشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه تأسیس حوزه علمیه یکی از مهم‌ترین برکات وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت(ع) در قم است، گفت: به‌لطف حرم ایشان علما و بزرگان دینی رهسپار شهر قم شدند و این شهر به‌عنوان پایگاه دین و دانش مطرح شد.

 

وی  با تأکید بر اینکه "نیازمند شناخت عمیق خصوصیات اخلاقی و علمی حضرت معصومه(س) هستیم" یادآور شد: این بانوی بزرگوار از خصوصیات برجسته‌ای برخوردار بود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ولایتمداری بود که باید با الگوگیری از آن در عمل همانند کریمه اهل‌بیت(ع) و ولایتمداری را در عمل اثبات کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: ائمه(ع) زیارت حضرت معصومه(س) را دارای ارزش و اهمیت بالایی می‌دانند و فرمودند‌ که "اگر نمی‌توانید حضرت زهرا(ع) را زیارت کنید به زیارت بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(ع) مشرف شوید".

 

انتهای پیام/09

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است