شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهبا حضور نماینده ولی فقیه در سپاه انجام شد : رونمایی از 10 جلد کتاب زندگی‌نامۀ داستانی شهدای روحانی

با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه انجام شد : رونمایی از 10 جلد کتاب زندگی‌نامۀ داستانی شهدای روحانی

منتشرشده در سپاه دوشنبه, 26 آذر 1397 ساعت 15:25
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: آیین رونمایی از 10 جلد  کتاب زندگی‌نامۀ داستانی شهدای روحانی با عنوان " تعهد سرخ"با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی‌صادقی برگزار شد.

به گزارش سپاه نیوز: همزمان با هفتۀ پژوهش و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عبدالله حاجی‌صادقی نمایندۀ ولی‌فقیه در سپاه و جمعی از مسئولین ، مدیران و پژوهشگران ، از 10 جلد از کتب زندگی‌نامۀ داستانی شهدای روحانی با عنوان " تعهد سرخ"که به همت پژوهشگران  پژوهشگاه امام صادق(ع)تدوین شده است، رونمایی شد.

نمایندۀ ولی‌فقیه در سپاه در این مراسم با گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از تلاشهاو مجاهدت های فعالان این عرصه یادآور شد: ما امروز به یک عبودیت و بندگی که برخاسته از عقلانیت و تعقل باشد نیاز داریم و یکی از کارهایی را که پژوهشگران دینی باید مراقبت کنند تقابل‌های دروغین و دوگانگی‌هایی است که به دین بسته‌اند.

وی افزود: در گذشته تقابل‌هایی مطرح می‌کردند و می‌گفتند علم یا ایمان، شهید مطهری(ره) علم با ایمان را مطرح کرد. می‌گفتند تعقل یا تعبد، بزرگان ما در تفسیر قرآن فرمودند: تعبدی پذیرفتنی است که مبتنی بر تعقل باشد و امروز این تقابل‌ها را در حوزه‌های دیگری القا می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حاجی‌صادقی در ادامه اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، که برگرفته از قرآن کریم می باشد ، جهاد کبیر، نه گفتن به همۀ حاکمیت‌ها و سلطه‌های غیر الهی است؛ جهاد کبیر نسخۀ اسلام برای مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی است.

وی با طرح این سوال که چه کنیم که در این دوران جوانانمان را از تهاجمات دشمن حفظ کنیم، گفت:  پیامبر گرامی اسلام(ص) به ما آموخت که اگر متمسک به قرآن و ولایت باشیم نگران هیچ تهاجمی نباید بود و کسی نمی‌تواند ما را از صراط  مستقیم خارج کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اهمیت هم‌افزایی در مجموعه های پژوهشی تصریح کرد:  این هم‌افزایی را با دانشگاه جامع امام حسین(ع)، حوزۀ علمیه و مراکز علمی ارتقا دهید و مراقب باشید ضمن این‌که به نیازهای روز را پاسخ می‌دهید ،اما متناسب با نیازها کارهای مبنایی هم داشته ودر پروژه‌های بنیادی، راهبردی و مهارت‌افزایی به ما نسخه بدهید.


در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر پژوهشگاه امام صادق(ع)در سال 1397 تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/02

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است