شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهسرلشکر جعفری درافتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت : " مقاومت" محور سرنوشت ملت‌ها قرار گرفته است

سرلشکر جعفری درافتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت : " مقاومت" محور سرنوشت ملت‌ها قرار گرفته است

منتشرشده در سپاه دوشنبه, 05 آذر 1397 ساعت 23:01
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 سپاه نیوز: فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ممزوج شدن کلمه اسلامی درکنار مقاومت ، به انقلاب ما معنا بخشیده است، تأکید کرد: معنای عمیق مقاومت اسلامی امروز مفهومی را ساخته که می‌توان گفت بسیاری از محاسبات بین المللی را رقم زده و محور سرنوشت ملت‌ها قرار گرفته است.



به گزارش سپاه نیوز؛سردارسرلشکرپاسدار محمد علی جعفری فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم "مقاومت" که با حضور جمعی از مسوولین، مدیران و تلاشگران عرصه سینمای مقاومت و دفاع مقدس  در تالار وحدت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و حضرت امام خمینی(ره) که هنر مقاومت را به ملت‌های آزادی‌خواه جهان آموخت ،اظهار کرد :  عزت ایران اسلامی از  هنر مقاومت است که این مقاومت و هنر مقاومت ریشه در تاریخ و قدمت مردم مؤمن و انقلابی این آب و خاک دارد که در برابر نظام سلطه و استکبار نشان دادند و امروز به‌عنوان یک الگوی بلامنازع برای سایر ملل آزاده دنیا هستند.

وی با بیان اینکه ممزوج شدن کلمه اسلامی درکنار مقاومت ، به انقلاب ما معنا بخشیده است، تأکید کرد: معنای عمیق مقاومت اسلامی امروز مفهومی را ساخته که می‌توان گفت بسیاری از محاسبات بین المللی را رقم زده و محور سرنوشت ملت‌ها قرار گرفته است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد:  امروز این مفهوم مقاومت اسلامی با قداستش در جهان و منطقه در حال گسترش و انتشار است.  مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) تنها راه نجات منطقه و ملت را در راه مقاومت اسلامی دانستند. علما و هرمندان رسالت بیشتری در این راستا دارند که به مقاومت هرچه بیشتر عمق ببخشند تا اثربخش‌تر باشد.

فرمانده کل سپاه با طرح این سؤال که "مقاومت اسلامی به‌چه‌معناست؟"، افزود: ایستادگی مؤمنانه در برابر باطل، کفر، الحاد و در برابر همه پلیدی‌ها معنای مقاومت است. ایستادگی جانانه در این راه الهی است؛ این راه همان راهی است که امام حسین(ع) و یارانش 1400 سال پیش پیمودند و آن را به همه آزادگان جهان آموختند و ملت بزرگ ایران با پیروی از سید و سالار شهیدان در حال پیمودن این راه است.

سرلشکر جفری در ادامه پیرامون معنای جوهره مقاومت و ایستادگی، خاطرنشان کرد: ما باید به‌دنبال عمق بخشی هرچه بیشتر به جوهره مقاومت اسلامی که امروز در جهان رو به گسترش است ، باشیم. آینده تاریخ و قرن پیش‌ِروی‌ما تعیین می‌کند که  اساس مبارزه و پیروزی را اراده انسان‌ها شکل می‌دهد و اراده بزرگ ملت ایران و سایر ملت‌ها در مقاومت و ایستادگی بر مبنای مفاهیم قرانی ، دنباله همان اراده الهی است.

فرمانده کل سپاه رمز پیروزی را مقاومت و ایستادگی در برابر ددمنشی‌های استکبار دانست و گفت: علت پیروزی‌ها و نصرت الهی که با وجود این همه مشکلات، تهدیدات و توطئه‌ها نصیب ملت‌ها و ملت‌های مقاوم منطقه می‌شود. همین است رمز این پیروزی‌ها که امروز دنیای استکبار را به هم ریخته و آن‌ها را گیج و سردرگم کرده است. همین است که اراده ملت ایران در مقاومت و ایستادگی دنباله اراده الهی است.

وی با اشاره به اینکه جنگ نرم محور مقاومت اسلامی است، خاطرنشان کرد:  جهاد در عرصه جنگ سخت، همان قتال است و در عرصه جنگ نرم و فرهنگی، مبارزه، ایستادگی، توسعه و تعمیق این راه با روحیه جهادی است.

فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان ضرورت برخورداری از روحیه جهادی، اضافه کرد: جهاد در عرصه‌های جنگ نرم یعنی در مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بسیار مهمتر از جهاد در عرصه‌های سخت است. بدون تردید، یک هنرمند جبهه مقاومت که می‌خواهد در این عرصه تلاش کند، حتماً باید تلاشش با کار و روحیه جهادی همراه باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: ارزش این جهاد دست کمی از جهاد در جنگ سخت ندارد. کار جهادی مشروط بر سه شرط اساسی است؛ کار برای رضای خدا (نیت خالص)، همراه با سخت‌کوشی و تلاش شبانه‌روزی وداشتن مانع و مخالفت در مسیرعمل جهادی .

سرلشکر جعفری تأکید کرد:  راه مقاومت اسلامی که با انقلاب شروع شده و روز به روز دارد درخشان‌تر می‌شود و با کلمه مقدس دیگری به‌نام بسیج ممزوج شده، در آینده نزدیک پیروزی‌های بسیار بیشتری را نصیب رزمندگان جبهه مقاومت خواهد کرد.

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: در دفاع مقدس برخی تردید داشتند که بیایند یا نه، بسیاری از آن‌ها بعد از جنگ به‌شدت پشیمان شدند که چرا نتوانستند در این دوران 8ساله برای انقلاب نقش مؤثری را ایفا کنند، امروز هم همین است. اکنون در جبهه مقاومت شاهد رقم خوردن اتفاقات بسیار بزرگی هستیم. تلاش کنیم به جبهه مقاومت عمق ببخشیم و به آن با کار جهادی توسعه کمی دهیم.

انتهای پیام/02

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است