شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهحجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی: اسلام‌شناسی از ویژگی‌های برجسته شهید مطهری است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی: اسلام‌شناسی از ویژگی‌های برجسته شهید مطهری است

منتشرشده در سپاه سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403 ساعت 12:05
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا اسلام‌شناس بودن شهید مطهری را از ویژگی‌های برجسته این شهید عنوان کرد و گفت: همین ویژگی باعث شد این شهید والامقام بتواند به خوبی در برابر تفکرات مادی‌گرایانه و اندیشه‌های مارکسیستی و کمونیستی ایستادگی کند.

به گزارش سپاه نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا طی سخنانی در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و بزرگداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در سازمان بسیج مستضعفین، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، جامعیت این استاد شهید را مهمترین ویژگی وی دانست و گفت: شهید مطهری در دوران پیش از پیروزی انقلاب و در هفته‌های بعد از پیروزی انقلاب تا زمان شهادت، بیشترین نقش را در مبارزه با اندیشه‌های انحرافی و ضد اسلامی داشت.

وی، اسلام‌شناس بودن شهید مطهری را از ویژگی‌های برجسته این شهید عنوان کرد و گفت: همین ویژگی باعث شد این شهید والامقام بتواند به خوبی در برابر تفکرات مادی‌گرایانه و اندیشه‌های مارکسیستی و کمونیستی ایستادگی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه، یکی از مهمترین خدمات شهید مطهری را مبارزه با التقاط دانست و گفت: شهید مطهری با شایستگی توانست در برابر انحرافات فکری نظیر «سوسیالیست‌ مسلمان» یا «لیبرال‌ مسلمان» ایستادگی کند.

وی اظهار داشت: زمان شناس بودن، شناخت مخاطب، شناخت متغیرها و... از جمله ویژگی‌هایی بودند که باعث می‌شد شهید مطهری بتواند مناسب‌ترین آثار را برای پاسخگویی به نیازهای زمان تولید کند و ارائه دهد.
 
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در ادامه «جبهه‌شناسی» و «جریان شناسی» را از دیگر ویژگی های استاد شهید مطهری دانست و گفت: چنانچه امروز هم افراد جبهه‌شناس و جریان‌شناسی نظیر شهید مطهری داشتیم، عبور از فتنه‌ها برای‌مان آسان‌تر می‌شد.

 همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام محمد مطهری فرزند شهید استاد مرتضی مطهری طی سخنانی ضمن اشاره به برخی آثار و خدمات شهید مطهری در زمان قبل و بعد از پیروزی انقلاب، از سپاه و بسیج به‌دلیل پیشبرد بخش‌هایی قابل توجه از افکار و اندیشه‌های شهید مطهری، تقدیر و تشکر نمود.

 وی با اشاره به تعبیرات به کار رفته از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری درباره شهید مطهری، اظهار کرد: استفاده از توصیفات و تعبیرات عمیق و شیوا توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید مطهری، صرفاً ناشی از علایق قلبی این دو شخصیت بزرگوار نسبت به شهید مطهری نیست بلکه مقصود اصلی از به کارگیری این عبارات و تاکید بر آنها، این است که مبادا افکار و اندیشه‌های این شهید والامقام به ورطه فراموشی سپرده شود.

 انتهای پیام/

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است