شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهسرلشکر سلامی: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تبدیل تهدیدها به فرصت ها را روی زمین به اثبات رساند

سرلشکر سلامی: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تبدیل تهدیدها به فرصت ها را روی زمین به اثبات رساند

منتشرشده در سپاه چهارشنبه, 23 آذر 1401 ساعت 15:37
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه،ما کشوری هستیم که تصمیم گرفته‌ایم بدون تاثیر پذیری از اراده بیگانگان و دشمنان زندگی کنیم گفت: رارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تبدیل تهدیدها به فرصت ها را در پروژه های اقتصادی و زیربنایی متعدد روی زمین به اثبات رساند و آنها سالهاست که در پی تحریم قرارگاه هستند اما می بینند که هر روز در یک گوشه ایران یک روبان جدید بریده می شود و طرحی جدید به دست متخصصان ایرانی افتتاح می شود

به گزارش سپاه نیوز؛  سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در چهاردهمین همایش مسئولان و مدیران ارشد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: همه بانوان امت اسلامی با الهام از روح مقدس آفرینش، این گوهر گرانقدر هستی، در مسیر ظهور و تجلی ارزش های بالای زن مسلمان قدم بردارند و جوامع اسلامی به طراوت روح فاطمی مطهر شوند.

وی افزود: در ابتدای سخن، تسلیت عرض می کنم فقدان فرمانده خستگی ناپذیر که به تعبیر پیام تسلیت مقام معظم رهبری، "مرد انقلابی و خستگی ناپذیر" بود، سردار رستم قاسمی، فردی که سرشار از اراده و انگیزه برای ساختن ایران بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران، مسیر حرکت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) را در راستای خنثی سازی نقشه دشمنان ایران دانست که می خواهند با تحریم ها، ایران را عقب نگه دارند و گفت: اگر جنگ اقتصادی ویرانگری که علیه ایران اسلامی به کار بستند، علیه هر کشور ابرقدرتی به کار بسته می شد، آن کشور قطعا می شکست و تسلیم می شد، اما ملت بزرگ ایران و فرزندان این ملت در عرصه سازندگی، نشان داده اند نقشه دشمنان را با تبدیل تهدیدها به فرصت ها، خنثی می کنند.

وی ادامه داد: در عرصه این جنگ بزرگ اقتصادی، افرادی چون رستم قاسمی حضور دارند که لحظه ای از تلاش برای اعتلای ایران اسلامی دست برنمی دارند؛ قدر این فرزندان انقلاب که با اعتماد به نفش و روح توکل بر خداوند بزرگ، در فضای تحمیل اراده ها، ایستادگی کرده و اراده دشمن را درهم می شکنند باید دانست و این فرزندان ایران اسلامی می توانند کشور را در ارتفاع  و استقلال قرار دهند.

سردار سلامی با بیان اینکه در جهان امروز، قوی بودن ضامن استقلال است، گفت: قدرت کشور ضامن استقلال، آزادی یک ملت و حفظ شأن و منزلت آن است.

وی افزود: در واقع در جهان امروز، یا باید قوی بود یا باید تسلیم شد، یعنی یا باید با تکیه بر اراده خود قوی عمل کرد و یا تسلیم اراده دیگران بود و راه وسطی وجود ندارد؛ در نقشه سیاسی امروز دنیا، برای ضحیف جایگاهی تعیین نکرده اند و نمی تواند کشوری ضعیف باشد اما استقلال خود را حفظ کند، باید قوی و مقتدر بود تا مستقل باشیم.

فرمانده کل سپاه  تصریح کرد: تاریخ جهان، سرشار از مثال های واضحی است که دولت ها و ملت ها اگر قوی نباشند، فرو می پاشند و این یک اصل است؛ ما قوی بودن را انتخاب کرده ایم و ما می دانیم که هرگز بیگانگان به ما عزت هدیه نمی کنند، بلکه باید با مجاهدت، تلاش، جدیت و استفاده از علم و فناوری، به قدرت و عزت دست یافت.

وی افزود: ما کشوری هستیم که تصمیم گرفته ایم بدون تأثیرپذیری از اراده بیگانگان، زندگی عزتمندانه ای داشته باشیم و کلید استقلال سیاسی، گسستن بند وابستگی و نیاز است و دشمن می خواهد درست عکس این گزاره عمل کند، دشمن می خواهد ما نیازمند و وابسته باشیم.

سردار سلامی با بیان اینکه دشمن آن میزان دانش را برای ما می پسندد که خودش به ما بدهد و آن را هم روی کاغذ می خواهد، اینکه بخوانیم و حفظ کنیم که فرمول هایی که غرب کشف و ارائه کرده چیست؛ اما اگر بخواهیم این فرمول ها را به کارگیریم، مورد پسند و خواست دشمند نیست، می گویند شما در همه چیز باید وابسته باشید و نباید دانش تولید کنید، آنها می خواهند دانش از غرب به ما دیکته شود و آنچه را می خوانیم روی کاغذ بماند و روی زمین پیاده نکنیم، در حالی که ما تحت تأثیر اراده دشمن نیستیم و هر جا به ما فناوری و دانش ندادند، ما با تبدیل تهدیدها به فرصت ها، خودمان وارد عمل شدیم و به دانش دست یافتیم.

وی افزود: دشمن واضح می گوید گه اگر در راه دانش و استقلال قدم بردارید، دانشمندانتان را می کشیم و یا تأسیساتی که ایجاد کرده اید را خراب می کنیم، همانطور که تعدادی از دانشمندان بزرگ ایران را از جمله دانشمندان هسته ای را به شهادت رساندند؛ این ناشی از نقشه ذهنی دشمن برای ما بود.

فرمانده کل سپاه  خاطرنشان کرد: امروز هم دشمن به دنبال تزریق مسمومیت های فکری  برای جوانان ماست و به دنبال سلب اعتماد به نفس، سلب امید و پیاده سازی یأس و ناامیدی در بین جوانان است؛ اما هر آنچه عمل کردند،  به فرصت تبدیل شد و امروز دشمن معترف به این است که جمهوری اسلامی ایران توانسته تحریم و محاصره اقتصادی را به شکوفایی اقتصادی تبدیل کند.

وی ادامه داد: راهبرد خطرناک دشمنان برای ایران، تبدیل به فرصت ساختن، تولید، پیشرفت و کسب فناوری و دانش و خودکفایی اقتصادی و سازندگی شد.

سردار سلامی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در سخت ترین شرایط تحریم ظالمانه دشمن، جایگزین بیگانگانی شد که فکر می کردند با رهاکردن پروژه های ایران، کشور ما معطل می ماند و طرح ها و پروژه های اقتصادی ما تعطیل می شوند، اما دیدند که با  اعتماد به نفس، خلاقیت و تلاش، ایران را ساختیم و پروژه های مهم اقتصادی، یک به یک به دست فرزندان ایران اسلامی تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

وی افزود: نبرد اقتصادی امروز یک جنگ جهانی است و همه قدرت های تراز اول اقتصادی، دست به دست هم داده اند تا ایران را در محاصره اقتصادی، عقب مانده نگه دارند؛ امروز جهان میدان رقابت برای پیشرفت است و هیچ کس دست دیگری را نمی گیرد، این ما هستیم که باید به خودمان متکی باشیم؛ هیچ بیگانه ای به ما فرمول حل مشکلات را نمی دهد، باید خودمان راه حل ها را پیدا کرده و به اعتلای روزافزون کشور، دست یابیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه "بدون دشمنی دشمنان، ایران قوی امروز حاصل نمی شد"، گفت:  ایران در پرتوی اسلام و با تلاش فرزندان خود می تواند در جهان صاحب جلال و شکوه باشد؛ امروز دشمن معترف به قدرت ایران است و می گوید که ایران توانسته از نفوذ گفتمانی ومنطقه ای خود یک افتخار و اقتدار ملی بسازد.

سردار سلامی تصریح کرد: هر زمان دشمن مداخله کرد، برای ما فرصت ساخت تا ما ارزشهای انقلاب را در جهان ریشه بدوانیم تا دیگر کسی نتواند بر سرنوشت ما حاکم شود.

وی افزود: امروز دشمنان می دانند در هرجای جهان، اسلام حاکم شود، دیگر هزینه های آنها برای دخالت بالا می رود و ما هرگز با دست های بسته با دشمنانمان روبه رو نمی شویم بلکه به برکت ارزشهای مکتبی و به برکت استقامت و تلاش فرزندان ایران اسلامی و به برکت رهنمودهای رهبرمان، با دست های باز با دشمن مواجه می شویم.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: دشمنان می خواستند نقشه سیاسی جهان اسلام را خودشان طراحی کنند اما در هیچ نقطه ای موفق نبودند و خشمگین شدند و گفتند که قدرت دفاعی ایران را متوقف کنیم، اما برای یک روز هم نتوانستند ما را متوقف کنند و دیدند که چطور ما تهدیدهای آنان را به فرصت و به افتخار ملی تبدیل کردیم.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تبدیل تهدیدها به فرصت ها را در پروژه های اقتصادی و زیربنایی متعدد روی زمین به اثبات رساند و آنها سالهاست که در پی تحریم قرارگاه هستند اما می بینند که هر روز در یک گوشه ایران یک روبان جدید بریده می شود و طرحی جدید به دست متخصصان ایرانی افتتاح می شود؛ شما باید مسیر توسعه کشور را با اراده و بدون وقفه طی کنید و ایران عزیز را با تعصب ملی و روحیه انقلابی و با روح اسلامی و توکل بر خدا و استعانت از امام حسین (ع) و پیروی از امام زمان (عج) و نایب ایشان بسازید و این میدان اصلی جنگ است؛ به این سر و صداها هم گوش ندهید و باور کنید که دشمنان ما هیچ کاری نمی توانند انجام دهند.

وی افزود: دشمن تمام ظرفیت خود را به میدان آورد تا ایران را منزوی کرده و به عقب بکشاند و حتی تلاش به آتش کشیدن و از بین بردن امنیت با عملیات روانی و عملیات فریب از طریق فضای مجازی داشت و حتی محتضران سیاسی از فریزرهای سیاسی خارج شدند و با این تصور که می توانند نظام را ساقط کنند، همه کار کردند اما دیدند که مردم آرام از کنار عملیات فریب آنها عبور کردند و آنها خودشان فریب عملیات روانی خود را خوردند و شکست خورده این عملیات فریب شدند.

سردار سلامی با بیان اینکه ملت ایران هیچ گاه در مسیری که بیگانه ترسیم کند حرکت نخواهد کرد، گفت: ملت ما آگاه است و جریان فریب دشمن را می شناسند و آگاهی و ایمان دو عنصری است که این ملت را از فرازهای سخت و تاریک عبور داده است.

وی ادامه داد: چرخ های قرارگاه تندتر، عالمانه تر و فناورانه پیش می رود و اگر هر روز تصویری از فضا از ایران گرفته شود، می بینیم که ایران آبادتر از روز گذشته شده و چهره ایران هر روز درحال تغییر است.
انتهای پیام/

پایان پیام /

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است