شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهنهمین جشنواره فرهنگی- ورزشی ناویان نیروی دریایی سپاه برگزار شد

نهمین جشنواره فرهنگی- ورزشی ناویان نیروی دریایی سپاه برگزار شد

منتشرشده در سپاه سه شنبه, 26 مهر 1401 ساعت 13:35
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 نهمین جشنواره فرهنگی- ورزشی ناویان نیروی دریایی سپاه به میزبانی مرکز تربیت و آموزش رزم مقدماتی ناویان احمدبن موسی(ع) شیراز با موفقیت انجام شد.

به گزارش سپاه نیوز، مراسم اختتامیه نهمین جشنواره فرهنگی- ورزشی ناویان (سربازان) نیروی دریایی سپاه بنام رزمنده ورزشکار «شهید سردار حاج محمد ناظری» به مدت سه روز در مرکز تربیت و آموزش رزم مقدماتی ناویان أحمدبن موسی(ع) شیراز برگزار شد .

سردار زارع معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات گفت: با توجه به تأکید پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) بر اهمیت جسم سالم و قوی باید موضوع ورزش و تربیت جسم در جامعه اسلامی ما بیش از جوامع دیگر و بویژه در نیروهای مسلح بصورت ویژه سر لوحه همه امور قرار گیرد، چون اگر بهترین تجهیزات داشته باشیم و جسمی ناسالم، هرگز نمی توانیم در مقابل دشمن بایستیم و ایستادگی نماییم .

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه افزود : تمام جوانان غیور ايراني براي اول شدن در دنيا هيچ چيز كم ندارند ، ورزشكار ايراني داراي استعداد درخشان و از توان بالایی برخوردار است و بايد به او ميدان و فرصت بروز استعداد ها داده شود و برگزاری همین مسابقات ورزشی مقدمه ای است برای نشان دادن ظرفیت های ورزشی و قوای جسمانی تا با تمرین و ممارست بتواند استعداد های خود را بشناسد و تقویت نماید و بعد با درخشش در ميدان هاي ورزشي و إن شاءالله در میادین بین المللی مایه افتخار آفرینی برای ملت قهرمان ایران شود . البته براي اين كار، نيازمند عزم و اراده قوی است که لازمه اش داشتن جسم قوی است بنابراین وجود جسم قوی و نیرومند لازمه رشد و تعالی هر ورزشکاری می باشد .

سردار زارع تصریح کرد : محيط ورزش در فضای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آکنده از روح ایثار ، ازخودگذشتگی ،جوانمردی، معنویت ، پهلوانی ، پاکدامنی ، پارسایی ، ولایتمداری و غیرت است که می بایست این ویژگی های ارزشی به جامعه ورزشی بیرون هم ، تسری یابد بنابراین یک ورزشکار با رفتار پهلوانی ، داشتن غیرت ملی و دینی می تواند همانگونه که در عرصه ورزشی الگویی شایسته باشد ، در عرصه رفتاری و سبک زندگی هم مثل مرحوم «تختی» در اجتماع تأثیر گذار و مؤثر باشد .

ناوسالار محمودی ، مدیر تربیت بدنی نیروی دریایی سپاه در مراسم اختتامیه نهمین دوره از مسابقات فرهنگی ورزشی که بنام شهید والامقام سردار ناظری نامگذاری شده ، با تقدیر و تشکر از حضور سربازان ورزشکار گفت: از نظر ما، همه شما جوانان عزیز و شرکت‌کننده رتبه اول هستید اما به لحاظ احترام به رأی داوران، سکوهای اول تا سوم در نظر گرفته شده است و گرنه همه شما برترید، سختی هایی که برای تقویت قوای جسمانی جهت شرکت در مسابقات متحمل شده اید باید حفظ نمایید و مقدمه ای باشد تا جسم و روح شما همیشه در وضعیت مطلوب قرار گیرد.

وی در ادامه همچنین با اشاره به توصیه امامین انقلاب بر ورزش کردن به ویژه در رده‌های نظامی گفت: نشاط اجتماعی از سوی شما سربازان، موجب میشود علاوه بر مجموعه خودتان به اجتماع نیز تسری یابد.

مدیر تربیت بدنی نیرو دریایی سپاه پاسداران افزود: ورزش، اراده را تقویت می‌کند و به جسم انسان قوت و توانمندی می‌بخشد و توانمندسازی قوای جسمانی، برای شما جوانان عزیز امری ضروری و لازم است.

ناوسالار محمودی ضمن تاکید بر افزایش رقابت‌های ورزشی و ایجاد رقابت سالم بین ناویان(سربازان) و تقویت انگیزش ها و مشوق های مؤثر گفت: بواسطه تأکید و حمایت ویژه سردار تنگسیری فرمانده محترم نیرو ، جایگاه ورزش در نیروی دریایی سپاه از اهمیت بالایی برخوردار است و در این چهار سال اخیر از نظر توسعه وسعت اماکن ، افزایش سرانه ابنیه ورزشی و تجهیز وسایل و ملزومات ورزشی، چندین برابر نسبت به گذشته رشد و گسترش یافته و همین اهمیت ها به ورزش است که موجب ارتقای میانگین نمره وضعیت آمادگی جسمانی و تقویت نشاط در بین کارکنان و سربازان نیروی دریایی سپاه شده است.

نهمین جشنواره فرهنگی-ورزشی ناویان با حضور رده های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور بیش از ۲۵۰ ورزشکار سرباز ، در رشته‌های شنا، تیراندازی، دوی استقامت با سلاح نظامی، المپیک یگانی، دارت، تنیس روی میز به میزبانی مرکز تربیت و آموزش رزم مقدماتی احمدبن موسی(ع) در شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد و تیم‌های منطقه سوم امام حسین(علیه السلام) ، دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، منطقه چهارم ثارالله (علیه السلام) به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم این مسابقات نائل شدند.

از برنامه های فرهنگی این مسابقات برگزاری نمازجماعت،مراسم های معنوی دعا و توسل ، جلسات خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس ، زیارت قبور شهدا و حضرت احمدبن موسی(ع)
 می باشد.
    

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است