شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهحجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی: در تربیت انسان های عصر ظهور، نقش آفرین باشید

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی: در تربیت انسان های عصر ظهور، نقش آفرین باشید

منتشرشده در سپاه چهارشنبه, 09 شهریور 1401 ساعت 16:21
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اهمیت حفظ انقلاب اسلامی و آینده آن و تمدن سازی گفت: در تربیت انسان های عصر ظهور، نقش آفرین باشید.

به گزارش سپاه نیوز؛  حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در جمع مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام در تالار قدس حرم مطهر رضوی طی سخنانی به دو اصل آگاهی و علم و نیز گرایشات انسانی در ساختن آینده و تمدن اسلامی، اشاره کرد و گفت: باید براساس فرهنگ قرآنی و اصل یعلمهم و یزکیهم، آگاهی و گرایشات و تعلقات انسان و به تعبیر شهید مطهری دو بال علم و ایمان را تقویت کرد.



وی با بیان نقش اساتید در آموزش، پژوهش و تربیت نیروی انسانی و انسان های عصر ظهور و مقوله ی علم و ایمان تصریح کرد : علم و ایمان از پایه‏ های مهم مدیریت انسانی است و هویت و تعالی انسان در پرتو این دو اصل، شکل می گیرد. کسانی که دنبال ساختن آینده هستند و می‏خواهند تمدن اسلامی را دنبال کنند، باید به این دو بخش از هویت انسانی، یعنی یزکیهم و یعلمهم توجه کنند.



وی خطاب به اساتید و اعضای هیئت علمی حاضر در مراسم اظهار داشت: شما اساتید و بزرگواران که در آموزش و  پژوهش و هم تربیت نیروی انسانی آینده انقلاب، نقش دارید،  در تربیت انسان‏های عصر ظهور هم ان‌شاءالله نقش آفرین باشید.


وی افزود: اولین توصیه من این است کسی که می‏خواهد آینده را بسازد باید از ساختن خودش آغاز کند ، تلاش کنیم آگاهی‏مان از حقایق عالم و گرایش‌هایمان را ارتقا دهیم تا به آن مقام انقطاع الی الله برسیم و لذت و شیرینی زندگی الهی را درک کنیم.



حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در ادامه با بیان اهمیت حفظ انقلاب اسلامی و آینده آن و تمدن سازی، گفت: امروز، شخص ولی فقیه و مقام معظم رهبری یک هدیه بی نظیر الهی است که مدام به ما در موردآینده ی انقلاب اسلامی و آینده سازی، رهنمودهای لازم را گوشزد می کنند و ما را از آسیب ها و فتنه های دشمن آگاه ساخته و در مورد خطرات آن هشدار می دهند. چنانچه در گذشته نیز با هدایت، بصیرت، بینش و شجاعت ایشان، فتنه های بزرگی را پشت سر گذاشتیم.


نماینده ولی فقیه در سپاه  به تعبیر رهبر معظم انقلاب در خصوص چهار ویژگی دشمن اشاره کرد و افزود: ایشان دشمن را بزرگ نمی بینند اما چهار ویژگی دشمن و جبهه دشمن، یعنی عظيم، وسیع، نامتجانس و با قدرت رسانه ای بالا را بر می شمارند و به ما تأکید می فرمایند که باید جهاد تبیین و امید آفرینی داشته باشیم تا مرگ تدریجی دشمن رقم بخورد و امروزه ما شاهد سیر نزولی دشمن، نه تنها در منطقه، بلکه در دنیامی باشیم و به تعبیر شهید سلیمانی نه تنها یگانگی ابرقدرتی از او گرفته شده بلکه شاخصه های ابرقدرتی را نیز ندارد .



حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خطاب با اساتید و اعضای هیئت علمی  گفت: برای مقابله با دشمن، باید ادبیات جهادی و با رویکرد جهاد ترکیبی داشته باشید. جهادتبیین، امید آفرینی، جهاد در برابر شبهه ها و جهاد در برابر خطرها داشته باشید که همانا جهاد تبیین، نقش محوری دارد و با این جهاد می شود جلوی هویت زدایی انقلاب، تغییر سبک زندگی و ارتجاع را گرفت و انقلاب را به پیش برد.



نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان خطاب به حاضرین تأکید کرد: اساتید بزرگوار رصد خود را برابرتحولات بالا ببرید و به عنوان یک استاد، یک مسلمان، یک پاسدار و یک مؤمن، انقلاب خود را متّصف به ویژگی هایی چون بصیرت، صراحت و استقامت نموده و در همه صحنه های دفاع از انقلاب اسلامی از جمله جنگ نرم حاضر باشید و بر اساس فرمایش قرآن "قالو ربنا الله ثم استقامو" هم استقامت فکری و هم استقامت عملی داشته باشید که در این صورت به عنوان سنگرنشین خدا پیروز هستیم.

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است