شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهپس از کسب عنوان دوم مسابقات صورت گرفت؛ بازگشت تیم تکاوران نیروی دریایی سپاه از مسابقات نظامی روسیه۲۰۲۲

پس از کسب عنوان دوم مسابقات صورت گرفت؛ بازگشت تیم تکاوران نیروی دریایی سپاه از مسابقات نظامی روسیه۲۰۲۲

منتشرشده در سپاه سه شنبه, 08 شهریور 1401 ساعت 10:57
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

تیم تکاوران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با درخشش در مسابقات بین‌المللی روسیه، با کسب مقام دومی این رقابت‌ها بامداد امروز سه شنبه از روسیه به میهن اسلامی بازگشت.


به گزارش سپاه نیوز؛ تیم تکاوران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رشته «تهاجم دریابرد» که در شرق دور روسیه استان کالینگراد و در بخش‌های چندگانه شامل خودرو‌های زرهی، میدان موانع، بقاء و تصرف کشتی برگزار شد، در مجموع ، مقام دوم و مدال نقره این مسابقات را کسب کرد.

این مسابقات در رشته تهاجم دریابرد و در چهار بخش میدان موانع ، بقاء ، تصرف کشتی و زرهی برگزار گردید .

در مراحل چندگانه این مسابقات ، در بخش میدان موانع ، تیم نیروی دریایی سپاه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران حائز مقام اول و روسیه به مقام دوم رسید ، در مرحله بقا روسیه مقام اول ، ونزوئلا دوم و ایران به مقام سوم رسید ، در مرحله تصرف کشتی کشور روسیه مقام اول و ایران مقام دوم و ونزوئلا مقام سوم را کسب نمودند و در مرحله زرهی روسیه مقام اول ، ایران مقام دوم و ونزوئلا به مقام سوم رسید.

در این دوره مسابقات ، محمد جواد احمد یوسفی از جمهوری اسلامی ایران درمرحله تصرف کشتی بعنوان امتیاز آورترین و بهترین پرتاب کننده با ۱۰۸ امتیاز به مقام اول دست یافت و در همین مرحله در بخش تیراندازی با تیربار ، عنوان بهترین تیربار چی نیز به مصیب پرداس از جمهوری اسلامی ایران تعلق گرفت .

در مرحله زرهی عنوان بهترین پرتاب کننده نارنجک به علی خواجه احمدی از جمهوری اسلامی ایران تعلق گرفت.

مسابقات بین‌المللی نظامی موسوم به «آرمی ۲۰۲۲ » با حضور ۲۸۰ تیم از ۴۳ کشور جهان و در ۳۴ رشته مختلف از ۱۰ روز پیش آغاز شده بود و افزون بر روسیه که میزبان اصلی مسابقات به شمار می‌رود، ۱۱ کشور دیگر، از جمله ایران، میزبانی برخی رشته‌های مسابقات را برعهده داشتند.

ناوسالار یکم پاسدار مهدی خزایی سرپرست تیم تکاوران نیروی دریایی سپاه در گفتگویی اظهار داشت: اعضای تیم تکاوران دریادل چهار ماه اردوی آماده‌سازی را با انجام تمرینات سخت و سنگین پشت سر گذاشته و با آمادگی کامل وارد مسابقات شدند و با توجه به شرایط خاص مسابقات، کسب مقام دومی رضایتبخش بوده ولی با توجه به ظرفیت و توان رزمی و هوش بالای عملیاتی رزمندگان دریادل، تصاحب مقام اولی این دوره از مسابقات در دوره های آتی به لطف خدا قابل پیش بینی و دسترسی خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه تیم تکاوران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ششمین سال متوالی در این مسابقات معتبر بین‌المللی شرکت می‌کند گفت: با تجربیات مفیدی که در این مدت به دست آمده است، در سال‌های آینده کسب مقام نخست دور از دسترس نیست.

مهدی خزایی افزود: کسب تجربه در میادین بزرگ بین‌المللی و تبادل تجربیات با کشور‌های دوست می‌تواند با انتقال تجربیات به ارتقاء آمادگی و توان رزمی تکاوران ایرانی کمک کند.

در ادامه سرپرست تیم تکاوران نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه رزمندگان شرکت کننده توفیق یافتند با توکل به خداوند متعال و ذکر دعا و مناجات، برپایی و اقامه نماز اول وقت در شرایط سخت اردویی و مسابقات و انجام عزاداری برای حضرت سیدالشهدا ، خاطرات معنوی دوران دفاع مقدس را زنده کنند گفت: از محاسن و دستاوردهای قابل توجه در این دوره از مسابقات می توان به ارتقاء توان رزمی و آمادگی جسمانی تکاوران، تقویت همبستگی ، صلح و دوستی بین کشورهای شرکت‌کننده ، کسب تجربیات تخصصی بین تکاوران کشورهای شرکت کننده و معرفی ، انتقال و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در بین شرکت کنندگان می توان نام برد.

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است