شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهسرلشکر سلامی در گردهمايي سراسري فرماندهان و مسئولان نيروي زميني سپاه تأکيد کرد؛ تحول در راهبرد دفاعی نيروي زميني، مبتني بر نوع و مقياس تهديدات بزرگ تکامل پيدا مي کند

سرلشکر سلامی در گردهمايي سراسري فرماندهان و مسئولان نيروي زميني سپاه تأکيد کرد؛ تحول در راهبرد دفاعی نيروي زميني، مبتني بر نوع و مقياس تهديدات بزرگ تکامل پيدا مي کند

منتشرشده در سپاه پنج شنبه, 30 تیر 1401 ساعت 20:29
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز؛ فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه  تحول در راهبرد دفاعی نيروي زميني سپاه مبتني بر نوع و مقياس تهديدات بزرگ تکامل پيدا مي کند، گفت: نیروی زمینی فصل الخطاب تمام نقشه جامع دفاعی يک کشور است.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گردهمایی سراسری فرماندهان و مسئولان نيروي زميني سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد، طرح تحول در راهبرد دفاعی نيروي زميني را تشريح و آن را مبتني بر نوع و مقياس تهديدات نوين و بزرگ دانست.

سرلشکر سلامی  با بيان اين که منبع قدرت سپاه، نيروي زميني و اين نيرو قلب و روح سپاه و منبع اصلي هويت آن است، گفت: با تدابير اخير فرمانده معظم کل قوا، نيروي زميني ما در موقعيت يک تحول اساسي قرار گرفته است که شامل تغيير در نگرش  به ابعاد عظيم اين نيرو در نبردهاي آينده است.

 وي افزود: هر کشوري که در معرض تهديد است، اگر ضعيف ديده شده و در محاسبات دشمن ضعيف ارزيابي شود، به او حمله مي شود؛ بنابر اين بايد متناسب با نگاهي که نسبت به تهديدات و امنيت ملي و نظام و انقلاب اسلامي داريم، خود را براي اين موقعيت آماده کنيم.

فرمانده کل سپاه با بيان اين که هويت سپاه مبتني بر امنيت آفريني، جهاد، تدبير، بصيرت و حفظ هويت، عزت، عظمت، آرامش، آبرو، اعتبار و منزلت کشور است، گفت: در اين ميان نيروي زميني تحول گراي ما، قلب اين حقيقت زنده و جاري است.

وي خاطر نشان کرد: نگاه تحولي ما به ارتقاي راهبرد، تاکتيک و تکنيک در نيروي زميني سپاه متناسب با تحولات و نوع دفاع در حال و آينده، ناظر بر دفاع از سرزمين و خاک و هويت ما است.

سرلشکر سلامي با استناد به رهنمودي از امير مؤمنان علي (ع) که فرمود؛ به خدا قسم هيچ ملتي نيست که دشمن، پا در سرزمين او بگذارد و او ذليل نشود، گفت: شما در نبردهاي اخير پيراموني ديديد که اگر نيروي دفاعي کشوری در روي زمين سست قدرت باشد، دشمن، بي رحمانه سرزمین آن را اشغال مي کند، از نواميس عبور مي کند و مال و جان و شرف و امنيت و آبرو و حيثيت يک ملت را نابود مي کند؛ و اگر دشمن پای  در سرزمين ملتي بگذارد، رهاورد آن، تحقير و نابودي است.

وي تصریح کرد: ما هر آن چه قدرت داريم، از منبع زميني عمل مي کنند؛ تاریخ نشان داده است  پادشاهان و امپراتوري ها مي آيند و مي روند اما زمين و جغرافيا و قدر و قيمت و استقلال و تماميت ارضي يک کشور، ثابت مي ماند؛ اين بدان معنا است که زمين هرگز ارزش راهبردي خود را در بقاي نظام از دست نمي دهد.

 فرمانده کل سپاه  با اشاره به اهميت نقش تقويت نيروهاي دفاعي کشور در زمين، بيان داشت: نيروي زميني فقط در دفاع، نقش آفرين نيست بلکه در بازدارندگي نقش تعيين کننده دارد؛ زمين در هر نبردي اصالت دارد اما در جنگ بزرگ، خود، موضوع جنگ است، پس ما بايد متناسب با مقياس تهديدات بزرگي که فرارو داريم، قدرتمند باشيم تا همچنان در محاسبات دشمن، تأثير قاطع بگذاريم و اين، بازدارندگي است.

 وي افزود: اگر امروز فکر حمله زميني در ذهن دشمن منجمد شده و به کنار گذاشته شده است به اين دليل نيست که اراده حمله در زمين ندارد، نه، اين به دليل قدرت سازی در نيروي زميني و به دليل نتيجه ای  است که در نبرد انسانی، نمی تواند از اين نيرو عبور کند.

سرلشکر سلامي با اشاره به اینکه براي نبردهاي کوتاه و درگيري هاي محدود، علاوه بر نیروی زمینی ساير قدرت ها نیز قطعا بسيار مؤثر خواهند بود تصریح کرد: وقتی دامنه جنگ، وسيع و هدف های سياسی در جنگ ها به اندازه اشغال يک سرزمين يا تجزيه يک کشور يا فروپاشاندن يک نظام، بزرگ مي شوند، اينجا نيروي زميني نقش تعيين کننده خود را هم در جلوگيري از شکست و هم در خلق پيروزي مي آفريند؛ يعني فصل الخطاب تمام نقشه جامع دفاعي يک کشور مي شود.

وي با اشاره به نقش و اهميت نيروي انساني در مؤلفه قدرت، افزود: قلب قدرت زميني، انسان هاي مؤمن، معتقد، پرانگيزه و شهادت طلبي است که تا آخرين لحظات زندگي مقاومت مي کنند؛ مقاومتي که محصول ايمان است و لذا معنويت و ايمان حقيقي، عنصر اصلي قدرت ما است.

فرمانده سپاه گفت: مقياس اصلي قدرت مقابل ما يعني آمريکا، در حوزه زميني استعداد محدودي دارد و هر چند اين استعداد محدود حرفه اي و آموزش ديده است و روي او سرمايه گذاري زيادي شده است و اپراتورهاي بسيار قوي هستند اما قابل جايگزيني نيستند.

وي ادامه داد: اگر يگاني از اين نيروها مهندم شد، قدرت بازسازي آن بسيار زمان بر خواهد بود؛ روح حاکم بر اين يگان ها به گونه اي است که در يک تلفات انبوه، کاملا از هم مي پاشد؛ محتاط است و از مرگ و مجروح و اسير شدن گريزان و متواري است، در واقع مرد جنگ با مرداني که در ميدان مي ايستند، نيستند.

 سرلشکر  سلامي بيان داشت: نيروي زميني ما هر چند صاحب فناوري و تجهيزات مدرن است اما به آنها تکيه نکرده و اصالت خود که همان پشتوانه معنويت، بصيرت و ايمان حقيقي است را حفظ کرده و اين ضمانتي براي پيروزي است.

وي افزود: کسي که نخواهد شهيد شود، پيشروي نمي کند، کسي که به معاد و مفهوم ايثار و شهادت آشنا و معتقد نباشد، به آب و آتش نمي زند و در قلب آتش ورود نمي کند و دشمن را فراري نمي دهد و در حد ظرفيت مي جنگد، يعني او اپراتور است؛ ارتش هاي بي ايمان در زمين، اپراتورند.

فرمانده کل سپاه درادامه با بيان اين که نيروي زميني جديد ما بايد براي انطباق با تغييرات تازه در گونه هاي متنوع تهديد، تغييرات را در دکترين، تاکتيک و تکنيک تکميل کند، گفت: گاهي ممکن است که دشمن، شما را مجبور به جنگ در اعماق دور نمايد و در آن صورت بايد الزامات آن و الزمات تأمين يک يا دو سرزمين بينابيني را نيز دنبال کنيد.

وي در پايان خطاب به رزمندگان و فرماندهان نيروي زميني سپاه  افزود: اين کشور به برکت وجود شما و امثال شما عزيزان، سربلند و امن است و در مرزهايش مشعل هاي پرفروغ دفاع روشن است؛ خدا به شما اين شايستگي را داده است که لباس جهاد و دفاع از اين ملت برتن داريد؛ شما دوست داريد براي عزت اسلام شهيد شويد اما تمنا، شهادت توأم با پيروزي است.

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است