شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهآیین اختتامیه بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران شاغل سپاه برگزار شد

آیین اختتامیه بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران شاغل سپاه برگزار شد

منتشرشده در سپاه چهارشنبه, 18 اسفند 1400 ساعت 16:12
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

سپاه نیوز: آیین اختتامیه بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران شاغل در سپاه با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه برگزار شد.

به گزارش سپاه نیوز؛ آیین اختتامیه بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران شاغل در سپاه امروز ( چهارشنبه) با حضورحجت الاسلام والمسلمین طیبی فر جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم سردار محبی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: نیمی از خواهران شاغل در سپاه در رشته های  قرآنی حفظ، قرائت و درک مفاهیم  فعال می باشند.
وی افزود:  66 حافظ کل قرآن کریم بین خواهران شاغل هستند و باتوجه به برنامه ریزی انجام شده فرهنگ حفظ قرآن درسپاه در حال گسترش می باشد.
سردار محبی گفت: مسابقات قرآنی در سپاه با سه هدف برگزارمی گردد. اول شناسایی و ارزیابی استعداد های قرآنی کارکنان سپاه ، دوم توسعه فرهنگ قرآنی و معنوی بین کارکنان و سوم ایجاد انگیزه و رقابت سالم  بین فعالان قرآنی می باشد و امسال به لطف الهی خواهران شاغل سپاه در مسابقات نیروهای مسلح با اختلاف چشمگیری رتبه نخست را کسب کردند.
وی بیان داشت: در راستای آمادگی بیشتر برای شرکت در مسابقات نیروهای مسلح نفرات برتر این مسابقات در اردوی چند روزه ای  شرکت می کنند.
در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر  ضمن تقدیرو تشکر ازعوامل برگزاری و شرکت کنندگان این مسابقات اظهار داشت: خداوند توفقیق حفظ و انس قرآن کریم را به هر کسی نمی دهد. این توفیق لیاقت می خواهد.هزاران نفرهستند که آرزوی انس با کلام وحی را دارند ولی لیاقت آن را ندارند.
وی افزود:کسانی که در عرصه های قرآنی ورود می کنند این را بدانند که خداوند عنایتی به آنها کرده است و این عنایت تا زمانی که ظرف وجودشان طهارت داشته باشد ادامه خواهد داشت. و قطعا در محضر الهی کسانی که اهل حق و بصیرت هستند با کسانی که از حق دور می باشند یکی نمی باشند.
حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر ادامه داد: قرآن کریم مثل سایر کتاب های علمی نیست که محدود باشد؛ قرآن کریم متعلق به همه ی اعصار و تبیین کننده مسائل جهان هستی می باشد. مسائلی که اگر خداوند آن ها را برای بشر توصیف نمی کرد برای هیچ انسانی حتی پیامبران الهی نیزقابل دسترسی نبود. مسائل و مفاهیمی از قبیل برزخ،عالم قیامت که قرآن برای ما تبیین کرده است. دانش قرآن مبتنی بر تجربه نیست بلکه مبتنی بر وحی الهی می باشدکه زمینه سعادت دنیوی و اخروی بشر را فراهم می کند.
حجت الاسلام  والمسلمین طیبی فر افزود:  فعالیت های قرآنی در سپاه در حد بسیار خوبی است لیکن نباید به آن قانع بود و باید در مسیر ترویج وتعالی هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی گام برداریم.
لازم به ذکر است بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به مدت دو روزدر رشته های حفظ کل،حفظ30جز،20جز،15جز،10جز،5جز و3جز، قرائت تحقیق وترتیل، مفاهیم سطح یک و دو به مدت دو روز برگزار گردید و در پایان 23نفر از خواهران به عنوان نفرات برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است