شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهوزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اعلام کرد : دانشگاه امام حسین(ع) نگین علمی و امنیت ساز ملی کشور ما است

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اعلام کرد : دانشگاه امام حسین(ع) نگین علمی و امنیت ساز ملی کشور ما است

منتشرشده در سپاه یکشنبه, 19 دی 1400 ساعت 14:14
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)


سپاه نیوز: دکتر زلفی گل از دانشگاه امام حسین (ع) به عنوان نگین علمی و امنیت ساز ملی کشور یاد کرد و گفت: امروز انتظار از نیرو های نظامی  این است که سرآمد پله های علم و ترقی نیز باشند .


به گزارش سپاه نیوز؛ دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در همایش مولفین و ناظرین کتب دانشکده مهندسی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) با گرامیداشت رشادت ها و جان فشانی های پزشکان ، پرستاران و جامعه علمی کشور در مقابله با کرونا از دانشگاه امام حسین(ع) به عنوان نگین علمی و امنیت ساز ملی کشور یاد کرد و گفت: امروز انتظار از نیرو های نظامی  این است که سرآمد پله های علم و ترقی نیز باشند .

دکتر زلفی گل با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی نیرو های نظامی در امور مختلف علمی پژوهشی و سازندگی و آبادانی کشور برغم عملیات روانی و رسانه ای دشمن، اظهار کرد:   نیروهای نظامی ما باید در صنایع راهبردی کشور حضور داشته باشند تا در زمان ضرورت با کار و تلاش جهادی کشور را از تنگناها و مشکلات رهایی بخشند.

وی افزود: امروز دیگر تامین امنیت مردم تنها با قدرت سخت و تجهیزات و جنگ افزار ها تامین نمی شودبلکه قدرت نرم و هوشمند باید در کنار قدرت سخت قرارگیرد .

وزیر علوم بهترین راه ارتقای قدرت نرم را سرمایه گذاری بر علم و فناوری دانست و گفت :  قدرت نرم زمانی ایجاد می شود که علم و فناوری پیشرفت کند و با پیشرفت علم و فناوری  رفاه در جامعه بیشتر خواهد شد ، تولید و صادرات افزایش می یابد و اشتغال رونق پیدا می کند.


وی با بیان اینکه قدرت هوشمند به افق های نو و جدید علم و کاربردی ساختن نوین ترین یافته های بشری در تمام سطوح علمی و فناوری اشاره دارد گفت: بخشی مهمی ازآنچه امروزدشمن را از مرز های ما دور ساخته ، دستیابی ما به دانش روز و سطوح بالای علمی است که آنان را در دستیابی به اهداف و برنامه های شوم خود ناکام کرده است.

دکتر زلفی گل در پایان با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) و سایر دانشگاه های نیرو های مسلح  نباید حتی لحظه ای عَلم علم را بر زمین گذاشته و از مجاهدت دست بردارند خطاب به آنان تاکید کرد:  دروسی که شما در اینجا می خوانید بدون تردید در یکی از عرصه های قدرت سخت ، نرم ویا هوشمند به کار خواهد آمد ، پس بدانید این علم اندوزی شما جز عبادت نیست.



آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است