شما اینجا هستید: خانهاخبار سپاهسخنگوی سپاه در کرمان: شهید سلیمانی استراتژی امریکا را با شکست مواجه کرد

سخنگوی سپاه در کرمان: شهید سلیمانی استراتژی امریکا را با شکست مواجه کرد

منتشرشده در سپاه شنبه, 13 دی 1399 ساعت 18:08
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: سردار شریف با بیان اینکه شهید سلیمانی فرمانده جبهه ای بود که استراتژی امریکا را با شکست مواجه کرد، گفت: سردار سلیمانی نیروهای قدرتمندی از کشورهای مختلف اسلامی را ایجاد کرد و برای اولین بار در 200 سال اخیر مسلمانان با ملیت های مختلف در جبهه واحد علیه دشمن مشترک جنگیدند.


به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه  در گردهمایی اصحاب رسانه کرمان به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: یک سال از شهادت سردار سلیمانی گذشت، سالی که هر لحظه آن یاد شهید بیشتر در ذهن ما حضور داشت؛ یک سال سردار را ندیدیم اما به فضل الهی راه توفنده این شهیدان پیرو مکتب سیدالشهداء (ع) ادامه دارد.

وی با بیان اینکه افتخار بزرگی برای مردم کرمان است که بزرگ مردی را تقدیم ملت ایران و جهان اسلام کرد، افزود:خداوند متعال به برکت اخلاص، شجاعت، درایت، انس و الفت خالصانه‌ای که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با توده‌ مردم داشت، به او آبرو داد و امروز این عزت و آبرو، سرمایه نرم‌افزاری بزرگی در اختیار حامیان انقلاب اسلامی است.

سردارشریف  جاذبه سردار سلیمانی را در حد اعلا توصیف و تصریح کرد: مکتب سلیمانی در امتداد مکتب امام حسین و اهل بیت علیهم السلام ،مکتب امام(ره)و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)  است و این افتخار بزرگی برای مردم کرمان است.

وی بیانات مقام معظم رهبری درباره شهید سلیمانی را نشانگر جایگاه والای این شهید والامقام عنوان و اظهار کرد: روح لطیف و عرفانی، شخصیت انسان ساز و جاذب شهید سلیمانی کمتر دیده شده و برای تبیین مکتب حاج قاسم باید به این گفتمان بپردازیم تا فرزندان امت اسلامی این شهید را الگوی خود قرار بدهند.

سخنگوی سپاه با طرح این سوال که در دوران دفاع مقدس فرماندهان زیادی مانند حاج قاسم داشتیم که به شهادت رسیدند اما چه شد که خداوند به حاج قاسم عمر طولانی تری داد؟ گفت: برداشت من این است خداوند یک میدان و فرصت داد تا 50 میلیون جمعیت نسل جدید کشور که دفاع مقدس را از نزدیک لمس نکرده بود، با یکی از تربیت یافتگان دانشگاه دفاع مقدس روبه رو شده و او را الگوی خود قرار بدهند.

وی در ادامه اظهار کرد: همه می دانستیم حاج قاسم محبوبیت زیادی در بین مردم ایران و کشورهای اسلامی دارد؛ اما عمق ارادت و علاقه مردم به این شهید عزیز باورمان نمی شد. چندین میلیون جمعیت در مراسم تشییع این شهید حضور یافت که مقام معظم رهبری از آن به عنوان یوم الله نام بردند.

سردار شریف تصریح کرد: اگر آن حضور نبود، بعد از حمله به عین الاسد حتما با واکنش امریکایی ها مواجه می شدیم؛ اما زمانی که امریکایی ها این خیل عظیم جمعیت ، پشتیبانی مقام معظم رهبری ، محبوبیت سردار و اقتدار سپاه را دیدند جرات نکردند دست به اقدامی بزنند .

سخنگوی سپاه در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد : طی 10 سال گذشته بیشترین هجمه رسانه ای دشمن علیه سردارران ما معطوف به حاج قاسم بوده است و از طرفی کمترین پردازش رسانه ای رسمی ما در داخل کشور در بین سرداران معروف مربوط به ایشان بوده و نشست خبری و گفت و گوی رسانه ای نداشتند.

وی افزود:  اینجا باید مردم ایران را تحسین کرد که چگونه سره را از ناسره تشخیص می دهند و اینکه امام(ره) فرمود"ملت ما از ملت عهد رسول الله صلی الله علیه و آله بهتر بودند" یک نمونه اش در اینجاست.

سردار شریف با اشاره به پیوند وثیق حاج قاسم با مردم و پاسخ مردم در تشییع و مراسم سردار اظهار کرد:  عاشقان زیادی در داخل و خارج از کشور مشتاق زیارت آرامگاه شهید سلیمانی هستند و مردم کرمان صاحب سرمایه معنوی بزرگی شده اند. مزار حاج قاسم حرمی برای کرمان است و وظایف کسانی که در جوار حرم زندگی می کنند، با دیگران متفاوت است.

وی خطاب به کرمانی ها ادامه داد: شما همجوار کسی هستید که حرم اهل بیت را امن نگه داشت و اجازه نداد دست خباثت آلود داعش و امثال آن به این حرم های مقدس برسد و جایگاه و شرایط کرمان بسیار متفاوت تر از گذشته است و رسالت مردم، رسانه ها، نخبگان و روحانیون این سرزمین دوچدان است که اولا مکتب حاج قاسم را تببین کرده و ثانیا به گونه ای باشند که با از بین رفتن ویروس کرونا، میزبان خیل میهمانان و زائران این شهید سرافراز باشند.

سخنگوی سپاه  در ادامه با مطرح کردن این سئوال که چرا امریکا در این مقطع سردار سلیمانی را به شهات رساند؟ گفت: امریکا هرگز مایل نبود سردار سلیمانی در اوج این اقتدار غیرقابل انکار به شهادت برسد و تبدیل به یک قهرمان ملی بشود لذا در 10 سال گذشته خط رسانه ای دشمن این بود که چهره این شهید سرافراز را تخریب کند و در یکی از گزاره هایشان می گفتند منابع ایران در سوریه و عراق هزینه می شود و سردار سلیمانی این کار را می کند و دنباله های آنها در داخل از روی جهالت این مطالب را بیان می کردند.

وی اظهار کرد: امریکایی ها برای تخریب شخصیت سردارسلیمانی و سپاه  در بین افکار عمومی خیلی تلاش کردند و امیدوار بودند چهره سپاه و سردار را تخریب کنند اما اراده خداوند به شکل دیگری بود.

سردارشریف خاطرنشان کرد: تجزیه کشورهای اسلامی، دولت سازی همراه با امریکا در این کشورها، ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی و غارت منابع نفتی و ثروت های منطقه چهار پایه اهداف اصلی امریکا بود که در سه موضوع اول به طور کامل شکست خوردند و شهید سلیمانی جبهه ای را فرماندهی کرد که سه هدف و استراتژی امریکا را با شکست مواجه نمود.

وی تصریح کرد: آنها از حاج قاسم سلیمانی به خاطر این عصبانی بودند که این استراتژی ها را باطل کرد ؛ سردار سلیمانی نیروهای قدرتمندی از کشورهای مختلف اسلامی را ایجاد کرد و برای اولین بار در 200 سال اخیر مسلمانان با ملیت های مختلف در جبهه واحد علیه دشمن مشترک جنگیدند.

سخنگوی سپاه همچنین تصریح کرد: این قدرت سازی ها امریکا را به وحشت انداخت و امروز حشد الشعبی در عراق را نمی توانند نادیده بگیرند و این برای دولت سازی همراهی با امریکا کار را دشوار کرده ؛ همچنین حضور جیش الوطنی در سوریه کار را برای امریکا و اسرائیل غاصب سخت کرده است.

وی افزود: امروز حرفی از مذاکره در بین فلسطینی ها وجود ندارد و این محصول کار سردار سلیمانی است که در سایه تدابیر مقام معظم رهبری انجام شد و این ها واقعیت هایی است که کابوس امریکایی ها شده است.

سردار شریف اظهار کرد: قبل از فرود آمدن موشک های سپاه در عین الاسد و ضربه مغزی شدن سربازان امریکایی، حاج قاسم چندین مرحله امریکایی ها، صهیونیست و ترامپ را ضربه مغزی کرده بود.

وی در ادامه گفت: باید نسبت به معرفی سردار سلیمانی صادقانه حرف بزنیم و آنچه  بود را بیان کنیم؛ سردار سلیمانی خود را سرباز مقام معظم رهبری می دانست و اگر تدابیر، راهنمایی و تشویق های معظم له نبود هرگز شهید سلیمانی به مفهوم امروز نمی شد و این چیزی است که در بیان سردار سلیمانی به کرات بیان شد.

سخنگوی سپاه در ادامه با بیان خاطره ای از شهید سلیمانی گفت: چند ماه قبل از شهادت سردار، ملاقاتی با ایشان داشتم و به من گفت " هر زمان شنیدی قاسم سلیمانی کاندیدای ریاست جمهوری شده است بدون اینکه با من تماس بگیری خودت محکم به عنوان سخنگوی سپاه بگو هرگز و هرگز قاسم سلیمانی به این موضوعات نمی اندیشد".

وی اظهار کرد: این جایگاه و محبوبیت شهید سلیمانی چیزی جز اعتقادات عمیق ایشان به مبانی و تکالیف دینی نیست و باید این موارد را تشریح و تبیین کنیم.

همچنین سردار شریف با حضور در گلزار شهدای کرمان به شهید سلیمانی و شهید پور جعفری ادای احترام کرد و با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره تلاش داشت کارهای صورت گرفته به نام دیگران و به خصوص به نام شهیدان ثبت شود، اظهار داشت: حاج قاسم همواره توصیه می‌کرد که همه اقدامات ثمره خون شهدا است.

سخنگوی سپاه پاسداران بیان داشت: در سال های اخیر به دلیل حضور گسترده‌ سردار سلیمانی در جبهه مقاومت، حضور ایشان به ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی رسانه‌ای شد، در حالی که وی هیچ علاقه ای به رسانه ای شدن فعالیت‌های خود نداشت.

وی گفت: خداوند عزت و آبروی خاصی به حاج قاسم داده بود و به برکت اخلاص، شجاعت و کارآمدی سردار سلیمانی، طراحی‌های دشمن در همه جبهه ها با شکست مواجه می شد.

سردار شریف تصریح کرد: عزت و آبرو یک سرمایه نرم افزاری بزرگی برای حامیان انقلاب اسلامی است که بتوانند راه این شهید سرافراز را ادامه دهند و برای سرافرازی ملت ایران و امت اسلامی و آزادسازی قدس شریف از این سرمایه نرم افزاری قدرتمند بهره‌مند شوند.

سخنگوی سپاه پاسداران افزود: حاج قاسم توانست از ظرفیت نیروهای مذهبی امت اسلامی برای مقابله با دشمن، جلوگیری از غارت و چپاول کشورهای اسلامی و جلوگیری از ایجاد تفرقه بین امت اسلامی به نحو صحیح و منحصر به فردی استفاده کند.

وی مکتب حاج قاسم را الگوی مناسبی بری جوانان دانست و افزود: وقتی افرادی از لبنان، افغانستان، پاکستان و ایران در کنار هم در کشور سوریه برای مقابله با داعش می‌جنگند یک پیام قدرتمند نرم افزاری برای دشمن مخابره می‌شود و آن این است که امت اسلامی بیدار شده و امت اسلامی همواره در برابر دشمن ایستادگی می کند.

سردار شریف با بیان اینکه امروز اگر صهیونیست‌ها به هر نقطه‌ای از جغرافیای جهان اسلام تجاوز کنند با انبوهی از جوانان شیفته دفاع از اسلام روبرو می‌شوند افزود: امیدواریم همین پتانسیل در مکتب سلیمانی و یاران سلیمانی مقدمه آزادسازی قدس شریف را ایجاد کند.

انتهای پیام

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است