شما اینجا هستید: خانهسایر حوزه هااخبار نیروهای مسلحسرلشکر صفوی در گفت‌وگوی ویژه خبری: آمریکا به دنبال حفظ کانون‌های مناقشه در غرب آسیاست /سردار شهید حسن باقری در بعد نظامی یک نابغه بود
منتشرشده در اخبار نیروهای مسلح
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز؛دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت:  ایران درصدد است تا با هوشمندی کامل در مقابل ائتلاف آمریکا ائتلاف سازی کند، باید بتوان به سمت ائتلاف با پاکستان و عراق بر ضد تشنج و تروریست پیش رفت.

به گزارش سپاه نیوز: سردار سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری 2 بهمن ماه به بررسی تحولات روز منطقه پرداخت.

 دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون سرلشکر شهید پاسدار حسن باقری گفت: این شهید در ابعاد اندیشه و تفکر، اخلاق،  رفتار و عملکرد به یک انسان مطلوب در اسلام و انقلاب در سن جوانی دسترسی پیدا کرده بود.

 وی با اشاره به اینکه ایشان در بُعد اعتقادی معرفت خوبی نسبت به قرآن و نهج البلاغه داشت، افزود: سردار شهید باقری در بعد نظامی نابغه بودند، به طوری که عملیات های شکستن حصر آبادان، فتح المبین و آزادی خرمشهر را فرماندهی می‌کرد.

 دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه سردار شهید حسن باقری 27 ساله مانند فرمانده ۵۰ ساله مسائل را تحلیل و آینده نگری می‌کرد، گفت: او مسائل سیاسی و منطقه ای را با فهم و بصیرت بالایی رصد می‌کرد و در بعد اخلاق و رفتار از تواضع و فروتنی برخوردار بود.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه شهید حسن باقری انسانی خوش برخورد بود، تاکید کرد: او در بیان مسائل بسیار مسلط بود به طوری که زیبا استدلال می‌کرد.

 وی با اشاره به اینکه شهید حسن باقری خود محور نبود، بلکه خدا محور بود، اضافه کرد: این شهید بزرگوار درخشان ترین کارنامه عملیاتی را در کارنامه خود به ثبت رساند، به طوری که فرماندهی کم نظیر و بی نظیر بود و در کنار جنگ کادر سازی می‌کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا باز هم نوابغی مانند شهید باقری خواهیم داشت، گفت: ۵۲ درصد جمعیت کشور زیر ۳۰ سال هستند، به طوری که جوانان ما از رویش بسیار خوب در ابعاد مختلف برخوردارند، از سوی دیگر نیز عزیزان بسیجی از آمادگی روحی و فکری خوبی برخوردار هستند.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه جوانان ما از آمادگی لازم برخوردار هستند تا همانند شهید حسن باقری در فضاهای فعلی کشور ورود پیداکنند، ادامه داد: جوان گرایی را در نیروهای مسلح شروع کرده‌ایم، لذا باید جوانگرایی را توسعه داد تا به پیشرفت کشور کمک شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون داعش گفت: آمریکا داعش را به وجود آورد و عربستان، امارات و حتی قطر از آن ها حمایت مالی و تسلیحاتی کردند و در نهایت ترکیه و اردن بحث آموزش را بر عهده گرفت.

 دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه داعش در سوریه و عراق مانند حبابی بود که ترکیده شد، اظهار کرد: خشونت های داعش فقط به صهیونیست‌ها می‌خورد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه با مجاهدت و استقامت دولت عراق و سوریه و همچنین با مشارکت مستشاری ایران و همکاری روسیه داعش با شکست مواجه شد، گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها به دنبال تضعیف محور مقاومت بودند که ناکام ماندند.

 وی تاکید کرد: به فضل الهی و با رهبری مقام معظم رهبری آنها با شکست مواجه شدند ولیکن مسئله جدیدی در حال رخ دادن است و آن تشکیل نیروی ۳۰ هزار نفری آمریکا در غرب رودخانه فرات است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه استراتژی آمریکا در سال جدید میلادی حفظ کانونهای مناقشه و تضعیف این کانون ها برای بهره برداری اقتصادی و سیاسی است ادامه داد: آمریکا تمام قوانین بین الملل را زیر پا گذاشته است.

 سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه ورود آمریکا به سرزمین سوریه غیرقانونی است خاطرنشان کرد: آمریکا در منطقه غرب آسیا به دنبال حفظ کانون های مناقشه و دامن زدن به آنها است و از ادامه تشنج ها اهداف سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را پیگیری می کند.

 وی با بیان اینکه با ائتلاف سازی منطقه ای می توان در مقابل ائتلاف آمریکا که به دنبال ایجاد تشنج است، ایستادگی کرد افزود: آمریکا به دنبال رقابت بزرگ استراتژیک با روسیه، چین و حتی با هندی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه چند صد هزار نفر از مردم سوریه و عراق کشته شدند و ۵- ۶ میلیون نفر از آنها نیز آواره هستند، گفت: سوریه و عراق دچار خسارت های زیادی شدند، به گونه‌ای که برای بازسازی نیاز به سال‌های زیادی دارد.

 وی با اشاره به اینکه آمریکا و صهیونیست ها می‌خواستند ایران درگیر ماجرا شود به طوری که در این رابطه شهیدان مدافع حرم داشتیم، افزود: با تدبیر مقام معظم رهبری داعش از بین رفت ، از عربستان سعودی ۷- ۸ هزار نفر داعشی شدند اما به فضل الهی آنها شکست خوردند.

  سرلشکر صفوی با بیان اینکه ارتش سوریه بیش از100 هزار نیروی تروریستی را منهدم کرد ادامه داد: بیش از70 درصد خاک سوریه در دست دولت این کشور قرار دارد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه سوریه در این توطئه پیروز خواهد شد، تاکید کرد: ایران درصدد است تا با هوشمندی کامل در مقابل ائتلاف آمریکا ائتلاف سازی کند، باید بتوان به سمت ائتلاف با پاکستان و عراق بر ضد تشنج و تروریست پیش رفت.

وی افزود: 20 تیپ از حشدالشعبی در کنار ارتش عراق به دنبال امنیت این کشور هستند.

سرلشکر صفوی  تصریح کرد : منطقه غرب آسیا محل مناقشه قدرت‌های بزرگ و قدرت‌های منطقه‌ای است به طوری که عربستان در مناقشه منطقه ای یک طرف قضیه است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه عربستان به دنبال این است تا با دخالت در عراق، یمن و لبنان کسب وجهه و قدرت کند که البته این موضوع جواب نمی دهد، بیان کرد: رقا بت‌های منطقه‌ای و جهانی ممکن است چندین سال به طول بينجامد.

 سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه ایران برای حفظ صلح ، امنیت و حفظ حکومتهای محورهای مقاومت رقیب جدی در مقابل آمریکا است خاطرنشان کرد: خشم آمریکا نسبت به ایران به دلیل پیروزی های بزرگ ملت، دولت و مقام معظم رهبری است.

 وی با اشاره به اینکه ترکیه به دنبال ایجاد سهم در آینده حکومت سوریه است، افزود: ترکیه در رقابت منطقه ای ورود پیدا کرده و در برخی جاها با آمریکا همکاری و هم نظر است، ولی در مسئله کردها با آمریکا تنازع و اختلاف نظر دارد، لذا ترکیه نمی خواهد حکومت خودمختار کرد ایجاد شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه ترکیه بازیگری است که اولویت اولش حفظ منافع اقتصادی است ادامه داد : با شکست داعش صهیونیست ورود آشکار و تجاوز به خاک سوریه داشتند.

 وی عنوان کرد : صهیونیست ها برای ادامه تضعیف قدرت سوریه دست به اقداماتی می‌زنند تا ارتش این کشور را تضعیف کند و سوریه برای بازسازی به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی نیازمند است به طوری که صهیونیست ها می‌خواهند مانع بازسازی سوریه شوند.

 دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه روسیه قرارداد ۴۹ ساله دفاعی و امنیتی با سوریه منعقد کرده است افزود: سعودی ها دچار شکست استراتژیک و راهبردی در یمن شده اند، به طوری که بعد از 3سال به هیچ یک از اهداف خود در یمن نتوانستند دست پیدا کنند.

 سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه سعودی‌ها به دنبال نجات خود از یمن هستند تا از باتلاق یمن خود را بیرون بکشند، اظهار کرد: سعودی‌ها به دنبال بیرون کشیدن آبرومندانه خود از یمن هستند لذا در جستجوی راهکار سیاسی هستند.

وی با اشاره به اینکه به طور قطعی شکست برای سعودی ها در بعد سیاسی و نظامی رقم خواهد خورد، گفت: حکام جدید سعودی به سمت ناپایداری استراتژیک حرکت می کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد: سعودی ها راهی ندارند جزء اینکه بمباران نظامی خود را به یمن قطع کنند، وگرنه شکست های بزرگتری در آینده متوجه آنها خواهد شد.

 سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه صهيونيست ها بسیار نگران هستند، افزود: حزب الله لبنان به عنوان یک نیروی مقاومت در جنگ سوریه تبدیل به ارتش آموزش دیده شد و  برای صهیونیستی ها خطر بزرگ است .

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا  با اشاره به اینکه کلید رمز وحدت مسلمین فلسطین و قدس شریف است، اظهار کرد: حرکت ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی باعث شد تا همه مسلمانان برای حمایت از قدس شریف مجددا با یکدیگر متحد شوند.

 وی خاطرنشان کرد: برخورد نابخردانه ترامپ با بحث قدس شریف باعث اتحاد و انسجام ملت های مسلمان و خشم و نفرت علیه آمریکا در کل جهان خواهد شد.

 دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی رو به افول و قدرت ملت های منطقه رو به افزایش است افزود: آمریکا در راهبرد منطقه ای و بین المللی با شکست بزرگ تری روبرو خواهد شد.

بازدید 2890 بار آخرین ویرایش در یکشنبه, 15 بهمن 1396 ساعت 09:13
Super User

جوملا فارس مركز ارائه جديدترين قالبهاي فارسي جوملا طراحي انواع وبسايت و قالبهاي اختصاصي طراحي فروشگاه هاي اينترنتي

وبگاه: www.joomlafars.com/

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است