شما اینجا هستید: خانهسایر حوزه هارهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم: به آینده خوش‌بینم؛ جوانان مؤمن و آماده مجاهدت فراوانند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم: به آینده خوش‌بینم؛ جوانان مؤمن و آماده مجاهدت فراوانند

منتشرشده در فرمانده کل قوا سه شنبه, 30 شهریور 1395 ساعت 02:13
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: مقام معظم رهبری جوانان مؤمن، با انگیزه بالا و آماده حضور در میدانهای مجاهدت و دفاع از کشور را فراوان خواندند و تأکید کردند: این، همان انگیزه ای است که کشور را نجات خواهد داد و باید آن را تقویت کرد.

 

به گزارش سپاه نیوز؛ همزمان با عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت، و عیدُ اللهِ‌الاَکبر، صبح امروز (سه‌شنبه) هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند.


رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، مهمترین پیام ماجرای غدیر را تعیین «امامت» به عنوان ضابطه و قاعده حکومت در اسلام بیان کردند و با اشاره به ویژگیهای منحصر به فرد حضرت علی(ع) به ویژه خصوصیات حکومتی ایشان، لازمه تمسک به ولایت امیرالمومنین علی(ع) را حرکت در مسیر خصوصیات و عمل به توصیه های آن شخصیت ممتاز دانستند.


ایشان با اشاره به برخی تعابیر که از عید غدیر به عنوان «عید بزرگ الهی» یاد کرده اند، گفتند: علت این تعابیر، رویداد بسیار مهمی است که در ماجرای غدیر محقق شد و آن، تعیین ضابطه و قاعده‌ی حکومت در اسلام است.


ایشان افزودند: این ضابطه، همان امامت و ولایت در جامعه اسلامی است که به دستور خداوند و به وسیله پیامبر اسلام(ص) اعلام شد.


رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: علاوه بر تعیین ضابطه، حضرت علی(ع) به عنوان مصداق امامت معرفی شدند که شخصیتی بزرگ، نورانی، قدسی و غیرقابل خدشه بودند.


ایشان افزودند: البته هیچ کس در مقام امامت و رهبری جامعه اسلامی به قله بی‌همتای امیرالمؤمنین دسترسی ندارد و بزرگ‌ترین شخصیتهای علمی و عرفانی تاریخ اسلام همچون امام بزرگوار ما که شخصیتی بزرگ، جامع‌الاطراف و برجسته بود، در مقابل امیرالمؤمنین(ع) همچون شعاع و پرتوی از نور خورشید هستند.


ایشان در جمع بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: واقعه غدیر، پایه گذاری قاعده حکومت در جامعه اسلامی است و نشان می دهد اسلام به غیر از ضابطه امامت و ولایت، مدل های حکومت های سلطنتی، شخصی، زر و زور، زیاده خواه، متکبر، پیرو شهوات و اشرافی را قبول ندارد.


ایشان در بیان اهمیت موضوع غدیر به دستور خداوند به پیامبر اعظم(ص) مبنی بر اینکه ابلاغ رسالت در گروی ابلاغ امامت است، اشاره کردند و گفتند: این اعتقاد اسلامی مبتنی بر مبانی مستحکم و استدلال های غیرقابل خدشه است اما پایبندی به این اعتقاد و بیان آن، نباید با تحریک احساسات برادران اهل سنت، همراه باشد زیرا این کار خلاف سیره ائمه معصومین(ع) است.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید مکرر بر اهمیت وحدت در دنیای اسلام و با اشاره به اینکه هرگونه ناسزاگویی به بزرگان اهل سنت، در واقع مانع از شنیده شدن مبانی منطقی و مستدلِ اعتقاد به امامت می شود، خاطرنشان کردند: تحریک احساسات دیگر فرق اسلامی به اسم شیعه، در واقع «شیعه انگلیسی» است و نتیجه آن، ظهور گروههای خبیث و مزدور وابسته به امریکا و سرویس جاسوسی انگلیس همچون داعش و النصره است که جنایات و ویرانی های زیادی را در منطقه به راه انداخته اند.


ایشان در ادامه با اشاره به صفات و خصوصیات معنوی و انسانی حضرت علی(ع) همچون ایمان عمیق، سبقت در اسلام، فداکاری در راه اسلام، اخلاص، علم و معرفت بالله، شجاعت، ترحُم، ایثار و گذشت، افزودند: بخش دیگری از خصوصیات آن حضرت مربوط به شیوه حکومت داری است که از جمله‌ی آنها عدالت، انصاف، برابر دانستن همه آحاد مردم، اجتناب از زخارف دنیا، تدبیر، سرعت عمل در انجام وظیفه، تبیین، هدایت جامعه به تقوا و بی باک بودن در عمل به حق و در عمل به عدل، است.


رهبر انقلاب اسلامی در خصوص اجتناب امیرالمؤمنین علی(ع) از امکانات دنیوی و حکومتی برای مصارف شخصی، تأکید کردند: وسوسه شدن برای استفاده از منابع مالیِ در اختیار، یکی از بلاهایی است که حکومتها به آن مبتلا هستند، در حالی که حکومت امامت با این مسائل جداً مخالف، و استفاده شخصی از امکانات عمومی ممنوع است.


رهبر انقلاب اسلامی در خصوص تدبیر حضرت علی(ع) در جامعه اسلامی، تأکید کردند: آن حضرت در شناخت دوست و دشمن و در دسته بندی دشمنان نیز تدبیر داشتند و رفتار ایشان در سه جنگ خود با دشمنان کاملاً متفاوت بود.


ایشان، امیرالمومنین علی(ع) را شخصیتی جامع الأطراف، عظیم و غیرقابل توصیف دانستند و افزودند: وظیفه ما حرکت به سمت این قله و بهره مندی از آن صفات به اندازه توان و ایمان خود است.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به لزوم زینت بودن شیعیان برای اهل بیت(ع) در اثر تبعیت و الگوگیری از آن بزرگواران گفتند: کسی که رشوه می‌گیرد یا از بیت المال زیاده‌خواهی می‌کند، یا بر بدیها چشم می‌بندد و هیچ احساس مسئولیتی در قبال هدایت جامعه نمی‌کند، برای نظام و جامعه اسلامی، زینت نیست و در واقع مایه عیب برای شیعه است.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ما هیچگاه نمی توانیم همچون حضرت علی(ع) زاهد باشیم اما می توانیم با حرکت در آن مسیر نورانی، از اسراف و زیاده روی پرهیز کنیم، گفتند: متأسفانه جامعه ما گرفتار پدیده زشت اسراف شده است و این اسراف در ابعاد مختلف از جمله در زندگی های شخصی خود را نشان می دهد.


حضرت آیت الله خامنه ای یکی از تبعات سوء اسراف در جامعه را، ضربه خوردن اقتصاد کشور دانستند و خاطرنشان کردند: اگر جامعه ای بخواهد از لحاظ استحکام درونی اقتصاد به نقطه مطلوب برسد حتماً باید جلوی اسراف را بگیرد.


رهبر انقلاب اسلامی ممانعت از اسراف را در درجه اول وظیفه آحاد مردم برشمردند و با تأکید بر اینکه تمسک به ولایت امیرالمومنین (ع) باید در عمل خود را نشان دهد، گفتند: یکی از راههایی که دشمن از آن طریق ضربه می زند، استفاده از نقاط ضعف جامعه است که باید این نقاط ضعف اصلاح شوند.


حضرت آیت الله خامنه ای، هدف اصلی دشمن در شرایط کنونی را اخلال در اقتصاد کشور دانستند و با اشاره به تأکید های مکرر خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی، افزودند: دشمن به دنبال بد شدن شرایط اقتصادی مردم و در نهایت ایجاد نارضایتی از اسلام و نظام اسلامی است.


ایشان تأکید کردند: در چنین شرایطی، وظیفه دولت، مجلس و مسئولان بخشهای مختلف و همچنین آحاد مردم، برنامه ریزی و اقدام در نقطه‌ی مقابلِ هدف‌گیری دشمن است.


رهبر انقلاب اسلامی در عین حال حرکت عمومی کشور را به برکت جوان های بی‌شماری که برای احیای اسلام و اقامه دین تلاش بی‌وقفه می کنند، خوب توصیف کردند و افزودند: این جوانها به فضل الهی هر دشمنی از جمله امریکا و رژیم صهیونیستی را به زانو در خواهند آورد.


حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: علت اینکه مکرر در صحبت های خود، نسبت به آینده اظهار خوشبینی می کنم، وجود همین واقعیت های خوب است که می تواند کشور را به پیش براند.


ایشان، جوانان مؤمن، با انگیزه بالا و آماده حضور در میدانهای مجاهدت و دفاع از کشور را فراوان خواندند و تأکید کردند: این، همان انگیزه ای است که کشور را نجات خواهد داد و باید آن را تقویت کرد.
انتهای خبر/01

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است