پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان: اعزام‌های عمومی راهیان نور زنجان تا ۱۱ فروردین‌ماه سال ۹۶ ادامه دارد
چاپ کردن این صفحه

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان: اعزام‌های عمومی راهیان نور زنجان تا ۱۱ فروردین‌ماه سال ۹۶ ادامه دارد

منتشرشده در زنجان یکشنبه, 22 اسفند 1395 ساعت 08:21
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز : سردار کرمی گفت : اعزام‌های عمومی راهیان نور زنجان تا ۱۱ فروردین‌ماه سال ۹۶ ادامه دارد.

 

 

به گزارش سپاه نیوز ؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان با بیان اینکه اعزامهای عمومی تا ۱۱ فروردین ماه سال ۹۶ ادامه دارد، گفت: اردوهای راهیان نور چهار روزه است که در روز نخست با طی مسیر از مناطق عملیاتی فتح‌المبین بازدید می‌کنند.

 

سردار کرمی با اشاره به اهداف دشمنان جمهوری اسلامی ایران در تحمیل جنگ هشت ساله به ملت ایران اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و کشورهای غربی از طریق صدام این جنگ را بر ما تحمیل کردند.

 

وی با ذکر این نکته که سرفرماندهی جنگ تحمیلی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بودند، افزود: دشمنان برای از بین بردن انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی جنگ را تحمیل کردند و صدام نیز به نیابت از ابرقدرتها جنگ را آغاز کرد.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه جنگ ایران و عراق به خاطر اختلافات مرزی نبود بلکه ارتباط تنگاتنگی با پیروزی انقلاب داشت، گفت: ما در آغاز جنگ هیچ گونه آمادگی دفاعی نداشتیم و کشورهای منطقه نیز از ترس وقوع و گسترش بیداری اسلامی از صدام حمایت می‌کردند.

 

وی جلوگیری از قدرت گرفتن انقلاب اسلامی و صدور آن را مهمترین هدف دشمنان در تحمیل جنگ بر ملت ایران توصیف کرد و یادآور شد: اوضاع داخلی عراق کاملا برای جنگ آماده بود و کشورهای غربی و منطقه نیز از صدام حمایت می‌کردند.

 

سردار کرمی با اشاره به کنترل سازمانهای بین‌المللی توسط ابرقدرتها خاطرنشان کرد: دفاع ملت ایران در تاریخ این کشور بی‌نظیر و در تاریخ جهان اسلام کم‌نظیر است، ملت ایران با لبیک به حضرت امام(ره) وارد صحنه دفاع مقدس شدند.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان یکی از راهبردهای شکست‌ناپذیر حضرت امام(ره) را وارد کردن مردم به صحنه دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این قدرت با هیچ محاسبه نظامی متوقف نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اهمیت راهیان نور از نگاه مقام معظم رهبری ابراز کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس یک ثروت فرهنگی بسیار مهمی است، ما باید این فرهنگ را حفظ کنیم چرا که این روحیه جهاد و شهادت در مقابل استکبار ایستادگی کرد.

 

سردار کرمی با ذکر این نکته که دفاع مقدس دستاورد عظیمی برای کشور در سطح داخلی، منطقه و بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: اگر امروز نیز دشمنان اسلام و انقلاب نمی‌توانند کشور ما را مورد تهاجم نظامی قرار دهند به خاطر درسی است که از دفاع مقدس گرفته‌اند.

 

وی حفظ روحیه جهادی را نیاز کشور دانست و اظهار داشت: روحیه جهاد و شهادت باید در تمام سطوح جامعه جاری باشد و یکی از راه‌های حفظ این روحیه راهیان نور است تا مردم و جوانان ما با حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و فداکاریهای رزمندگان آشنا شوند.

 

فرمانده سپاه استان زنجان راهیان نور را موثرترین فعالیت فرهنگی در کشور دانست و تاکید کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری دفاع مقدس ایام‌الله است و این ایام نباید فراموش شود.

 

وی با بیان اینکه با تدبیر مقام معظم رهبری اعزام راهیان نور در طول سال با عظمت در تمامی جبهه‌ها انجام می‌شود، گفت: فروردین امسال ما اعزامهایی را به مناطق عملیاتی جنوب داشتیم که اردوگاه سپاه استان زنجان به بازدیدکنندگان خدمات ارائه کرده است.

 

سردار کرمی با اشاره به اعزامهای استان زنجان به مناطق عملیاتی غرب عنوان کرد: 1400 نفر در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه اعزام راهیان نور دانش‌آموزی با همکاری آموزش و پرورش انجام شده است، ابراز کرد: 5484 دانش‌آموز از استان زنجان امسال به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام شدند.

 

 

سردار کرمی با اشاره به برنامه‌های مختلف پیش‌بینی شده برای کاروان‌های راهیان نور اضافه کرد: برگزاری رزمایش شبانه و بازدید از مناطق عملیاتی اروند کنار، خرمشهر، علقمه و شلمچه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

 

وی بازدید از مناطق هویزه، دهلاویه، طلائیه و معراج شهدا را از جمله برنامه‌های پیش‌بنی شده برای کاروانهای راهیان نور عنوان کرد و ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی دیگری پیش بینی شده که کاروانهای اعزامی از آن برخوردار خواهند شد.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه حضور مردم بیشتر از کاروانهای اعزامی است، عنوان کرد: مردم تلاش دارند در ایام نوروز کنار یادمان شهدا عید را جشن بگیرند که نوعی فرهنگ‌سازی است.

 

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از افراد در پایگاه‌های مقاومت بسیج انجام می‌شود، گفت: بسیج اقشار نیز هر یک ثبت‌نام‌های خود را دارند.

 

سردار کرمی با ابراز اینکه اعزام‌ها در پنج مرحله انجام می‌شود، افزود: اعزام راهیان نور عمومی به غیر از بسیج اقشار در استان زنجان سه تا چهار هزار نفر خواهد بود.

 

وی با اشاره‌ به اعزام باراولی‌ها به مشهد مقدس ،خاطرنشان کرد: با همکاری آستان قدس رضوی امسال 2876 نفر باراولی تا به امروز به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

 

 

انتهای خبر/09