شما اینجا هستید: خانهاستانهازنجانمعاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه:وقتی نیروهای زنجانی به لشگر عاشورا آمدند، نشاط را در چهره شهید باکری مشاهده کردم‌

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه:وقتی نیروهای زنجانی به لشگر عاشورا آمدند، نشاط را در چهره شهید باکری مشاهده کردم‌

منتشرشده در زنجان یکشنبه, 01 اسفند 1395 ساعت 15:26
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز : سردار پورجمشیدیان گفت : زمانی که فرماندهان و رزمندگان زنجان از لشگر ۱۷ علی بن ابی‌طالب(ع) به لشگر عاشورا آمدند بنده نشاط را در شهید باکری دیدم.

 

به گزارش سپاه نیوز ؛ سردار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در مراسم شب خاطره غواصان دریادل با اشاره به عظمت کار رزمندگان غواص اظهار داشت: جوانان 18 ساله که فرماندهان جوان نیز داشتند در سرمای استخوان سوز زمستان و در دل تاریکی شب وارد آب می‌شدند که اگر چند دقیقه‌ای غفلت می‌شد شرایط آب تغییر می‌کرد.

 

وی با بیان اینکه دو کار رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در تاریخ نظامی‌گری دنیا بی‌نظیر است، افزود: عملیات در شب ابتکار رزمندگان ما است و در تاریخ نظامی‌گری دنیا نداریم که 10 و یا 20 لشگر شبانه عملیات‌ها را انجام دهند.

 

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رزمندگان ما فکر خود را به صحنه آوردند، ابراز کرد: دومین ابتکار رزمندگان ما عملیات در آب و باتلاق بود، در عملیات خیبر و بدر این ابتکار را شاهد بودیم که رزمندگان زنجان و آذربایجان در آن نقش کلیدی داشتند.

 

وی با بیان اینکه عبور از اروند در روز نیز کار بسیار پیچیده‌ای است، گفت: در دوران دفاع مقدس عبور از اروند رود با درایت فرماندهان و شجاعت رزمندگان انجام شد که در نوع خود بی‌نظیر است.

 

سردار پورجمشیدیان با اشاره به اینکه به فرماندهان استان زنجان افتخار می‌کنم، بیان کرد: زمانی که فرماندهان و رزمندگان زنجان از لشگر 17 علی بن ابی‌طالب(ع) به لشگر عاشورا آمدند بنده نشاط را در شهید باکری دیدم.

 

وی با بیان اینکه بنده به قامت رعنای شهید اشتری افتخار می‌کردم، یادآور شد: استان زنجان در دفاع مقدس چند ویژگی شاخص داشت که یکی از آنها داشتن کادرهای با لیاقت و شجاع بود.

 

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به رشادتهای سردار اوصانلو در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: اگر حاج محمد اوصانلو این سردار زنجانی در عملیات کربلای 5 جلو نمی‌رفت کار بزرگی  که کمر دشمن را شکست، اتفاق نمی‌افتاد.

 

سردار پورجمشیدیان گفت: ما امروز نیز همان روحیه شهید اشتری، شهید رستمخانی و شهید بیات را در فرماندهان و رزمندگان زنجان می‌بینیم.

انتهای خبر/09

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است