شما اینجا هستید: خانهاستانهازنجانسپاهمعاون سلامت سپاه خبر داد: ظرفیت دو برابری بیمارستان‌های سپاه برای پذیرش بیماران کرونایی

معاون سلامت سپاه خبر داد: ظرفیت دو برابری بیمارستان‌های سپاه برای پذیرش بیماران کرونایی

منتشرشده در سپاه شنبه, 21 فروردين 1400 ساعت 14:42
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: معاون سلامت سپاه گفت: شرایط پیش آمده در روز‌های اخیر موجب شد تا تخت‌های بستری بیمارستان‌های سپاه را به‌ویژه در تهران برای پذیرش بیماران کرونایی دو برابر کنیم.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد عبداللهی معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه درباره اقدامات این معاونت در مقابله با موج چهارم ویروس کرونا، اظهار داشت: شرایطی که سال گذشته در وضع قرمز کرونایی داشتیم، امسال نیز در این وضع پیش آمده، همان شرایط را داریم؛ بدین معنی که مراکز درمانی و بهداشتی تابعه سپاه در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت اعلام نیاز وزارت بهداشت، در درمان بیماران کرونایی به آن‌ها کمک‌های لازم را ارائه دهند.

وی افزود: پیش بینی ما در دو هفته آینده و در اردیبهشت این است که روند صعودی بستری بیماران کرونایی بیشتر شود؛ بر این اساس به بیمارستان‌های سپاه اعلام کردیم که برای مواجهه با این شرایط، آمادگی لازم را داشته باشند و نیازمندی‌های خود را برای رفع آن‌ها اعلام کنند.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه ادامه داد: شرایط پیش آمده در روز‌های اخیر موجب شد تا تخت‌های بستری بیمارستان‌های سپاه را به‌ویژه در تهران برای پذیرش بیماران کرونایی دو برابر کنیم؛ البته با تدابیر اتخاذشده، شرایط بحرانی در بیمارستان‌های سپاه نخواهیم داشت.

سردار عبداللهی در خصوص تعطیلی عمل‌های غیر اورژانسی در بیمارستان‌ها هم گفت: هرگاه شرایط ایجاب کند، عمل بیماران غیر اورژانسی در بیمارستان‌های سپاه تعطیل می‌شود تا ظرفیت بیشتری برای درمان بیماران کرونایی در اختیار قرار گیرد.

وی سپس به وضع بیمارستان‌های تابعه سپاه اشاره و عنوان کرد: نسبت به دو هفته پیش که حدود ۷۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان بقیةالله (عج) بستری شده بودند، تا ۱۷ فروردین تعداد ۱۶۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این بیمارستان بستری شدند که بیانگر افزایش بیش از دو برابری تعداد مبتلایان به این بیماری است.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه اضافه کرد: این موضوع باعث شده تا حدود ۱۰ بخش بیمارستان بقیةالله (عج) درگیر بیماران کرونایی باشند؛ البته با وجود این، فعلاً مشکل حادی در پذیرش این بیماران وجود ندارد و چنانچه ضرورت ایجاب کند، می‌توانیم تخت‌های بیشتری را برای بستری کردن آن‌ها اختصاص دهیم.

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است