پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - سرلشکر باقری : در یک رقابت دائمی با دشمنان به سر می بریم
چاپ کردن این صفحه

سرلشکر باقری : در یک رقابت دائمی با دشمنان به سر می بریم

منتشرشده در ستاد کل دوشنبه, 29 خرداد 1396 ساعت 15:18
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز:رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دستاوردهای حرکت  جهادی دانشمندان بومی کشوراز جمله در عرصه موشکی، تصریح کرد: ما در یک رقابت دائمی با دشمنان در عرصه های مختلف به سر می بریم.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست با فعالان عرصه علم و فناوری کشور در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اهمیت و جایگاه علم و پژوهش در کشور گفت:
خداوند متعال را شاکریم که در مکتب اسلام و اهل بیت و ایران اسلامی تنفس کرده و دینی داریم که بر فضیلت علم و دانش تأکید دارد .

وی افزود:انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری امام خمینی (قدس سره ) مبنای حرکت بزرگی در جهان شد و امروز آزادی خواهی و استکبارستیزی که در اقصی نقاط جهان شاهد آن هستیم متأثر از صدور گفتمان الهام بخش انقلاب اسلامی ایران است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز ما در صحنه بزرگ جهاد به سر می بریم که یکی از ابعاد آن جهاد علمی است گفت:به همین خاطر ضرورت پرداختن به علم و پژوهش برای کشور ما مسئله ای حیاتی محسوب می شود.

وی از تفکر تکفیری و تروریستی به عنوان یکی از ظرفیتهای استکبار جهانی برای مقابله با انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت:نظام سلطه و صهیونیزم سالیان سال از طریق کار پژوهشی در مراکز استراتژیک به دنبال این بودند تا پتانسیل نهفته ای را در جهان اسلام یافته و به شکل خاصی با تفکرات انحرافی آن را پرورش دهند تا از این ظرفیت برعلیه انقلاب اسلامی و سرپنجه های نفوذ گفتمانی آن استفاده کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه با عوض شدن دولتها در امریکا تغییری در ماهیت دشمنی آنها با ما رخ نداده بلکه بیشتر هم می شود اظهار کرد: ما در یک رقابت دائمی با دشمنان در حوزه های مختلف به سر می بریم که بطور مثال توان موشکی ما به عنوان ابزاری بازدارنده به برکت حرکت جهادی دانشمندان بومی کشور به نقطه ای رسیده که امروز در زمره قدرتهای مطرح دنیا در این عرصه هستیم.

وی افزود:اینکه کشوری تحت تحریم بتواند در این سطوح فناوری وارد شده و با وجود فشارها و توطئه های دشمنان – که اگر ذره ای احتمال پیروزی در نبرد را بدهند دقیقه و ثانیه ای در تهاجم به این ملت تأخیر نمی کنند – به چنین توانی دست یابد اقدامی بزرگ و جهاد علمی است و ما امروز در عرصه‌های مختلفی همچون زمینی، دریایی، هوافضا، اطلاعات، امنیت، سایبر، پدافند و پدافند غیرعامل با دنیا در رقابت هستیم.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:کشف و بهره برداری از صنایع و علومی که منشأ غربی دارند در حوزه های فنی مرسوم و قابل درک است، اما در علوم انسانی ما اساسا نمی توانیم از محصولات و تولیدات آنها استفاده کنیم زیرا ماهیت نظام اسلامی و شیوه اداره جامعه ما با آنها متفاوت است و آنها در حوزه های علوم انسانی درصدد ترویج علوم و باورهای خود در کشور ما هستند که امری خطرناک بوده و ما باید هشیارانه مقابل آنها بایستیم .

وی با بیان اینکه استفاده از روشهای سنتی و روشهای غربی عقب ماندگی و شکست را در پی دارد، گفت:راه حل جبران عقب ماندگی های علمی و تکنولوژی کشور از منظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیمودن راه های میان بر، ابتکار، ابداع و نوآوری است که بحمدالله در حوزه های دفاعی بخش زیادی از این مسیر را پیموده ایم که شاهد مثال بارز آن توان بازدارندگی و امنیت ایران اسلامی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه به برکت خون شهدا و ایستادگی مردم کشور امنی داریم، اظهار کرد: با وجود آنکه دشمنان تمام تلاش و همت خود را در ناامن کردن کشور ما بکار می بندند اما بحمدالله به توفیقی دست نمی یابند و اگر حرکتی هم بکنند بسیار اندک است که آن هم نبایستی اتفاق بیافتد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیتهای بسیج در عرصه های مختلف اظهار کرد:بسیج به عنوان بدنه انقلابی ملت ایران پتانسیل های فراوانی از جمله در عرصه های علم و پژوهشی دارد که با برنامه ریزی و توجه مدیران، می توان از این ظرفیت بی بدیل برای حل مشکلات جامعه استفاده کرد.

سرلشکر باقری در پایان با تأکید بر بهره گیری از فرهنگ بسیجی و پرهیز از انجام فعالیتهای موازی در عرصه های مختلف پژوهشی تصریح کرد:اخلاص، دلسوزی و در عین حال گمنامی جزو ویژگی های بسیج است که این توان و ظرفیت در دانشگاهها و مراکز پژوهشی می تواند پتانسیلهای مختلف را گرد هم آورده و اقدام و عمل مجاهدانه را رقم زند. 

انتهای پیام/02