شما اینجا هستید: خانهاستانهاخراسان رضویاخبار برگزیدهسرلشکر صفوی : شهید بروجردی دکترین امنیت پایدار مردمی را در کردستان پایه گذاشت

سرلشکر صفوی : شهید بروجردی دکترین امنیت پایدار مردمی را در کردستان پایه گذاشت

منتشرشده در اخبار برگزیده شنبه, 26 خرداد 1403 ساعت 16:18
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرلشکر صفوی در یادواره شهید بروجردی با بیان اینکه فهم این شهید برای ایجاد امنیت پایدار در کردستان یک فهم راهبردی بود گفت: شهید بروجردی دکترین امنیت پایدار مردمی را در کردستان پایه گذاشت.

 

به گزارش سپاه نیوز؛ سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در یادواره شهید محمد بروجردی گفت: این حقیر جامانده از قافله شهیدان دو فرمانده داشتم که تاثیر معنوی، روحی، فکری و رفتاری بر روی بنده داشتند؛ یکی شهید محمد بروجردی فرمانده سپاه غرب کشور و دوم شهید عالی مقام سرلشکر پاسدار یوسف کلاهدوز قائم مقام کل سپاه که مرا تحت تاثیر خودشان قرار دادند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه شهید بروجردی را از تابستان ۱۳۵۶ و یک سال قبل از انقلاب تا زمان شهادتش یعنی اول خرداد ۱۳۶۲ از نزدیک می‌شناختم افزود: اولین دیدارم با ایشان در منطقه راه آهن شهر قم توسط برادرم سید سلمان صفوی که هر دو در گروه توحیدی صف بودند، البته بنده عضو این گروه نبودم،  دفعه دومی که ایشان را دیدم در سال ۱۳۵۶ از خیابان مولوی به اتفاق شهید بروجردی و همسر ایشان به ورامین رفتیم تا در یک جلسه‌ای مخفی مبارزاتی علیه رژیم شاه در آنجا شرکت کنیم ضمناً هر دوی ما آن زمان مسلح بودیم.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در طول سال‌های سخت جنگ کردستان و دفاع مقدس از نزدیک با ایشان کار کردم و واقعاً من جز ارادتمندان ایشان بودم و هستم.
سرلشکر صفوی با بیان اینکه شهید بروجردی پایه گذار تیپ محمدرسول الله(ص) بود گفت: شهید بروجردی تیپ 27 محمد رسول الله(ص) به فرماندهی حاج احمد متوسلیان را از مریوان با تجهیزات آورد و در عملیات فتح المبین این تیپ شرکت کرد و پیروزی آفرید.
این فرمانده عالی دوران دفاع مقدس در تشریح افکار، رفتار و عملکرد شهید بروجردی افزود: ایشان در اندیشه و تفکر یک مکتب داشت یک استراتژی داشت، فهم او برای ایجاد امنیت پایدار در کردستان یک فهم استراتژیک بود.
وی افزود: او برای آزادی کردستان و مناطق غرب کشور  دکترین امنیتی را بنیانگذاری کرد، ایشان جریان شناس و جریان ساز بود.
سردار صفوی با بیان اینکه شهید بروجردی دکترین امنیت پایدار را بر پایه سه اصل بنا نهاد گفت: نخستین اصل او اعتقاد و اعتماد به مردم کردستان و غرب کشور بود. مردمی که مسلمان و دوست دار امام و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.
دومین مؤلفه دکترین امنیتی ایشان جدا کردن صف ضد انقلاب از صف مردم عزیز کردستان بود. شهید بروجردی اعتقاد داشت گروهک‌های کمونیستی محارب ربطی به مردم کُرد ندارند، عده‌ای از جوانان را فریب داده‌اند برخی از این ضد انقلاب‌ها وابسته به بیرون از مرزها هستند و افکار کمونیستی و مارکسیستی دارند و کاری هم به اسلام و حتی کردستان و ایران  ندارند.
وی افزود: ایشان می‌گفت این‌ها اجازه نمی‌دهند که مردم کُرد، پیام اسلام، پیام جمهوری اسلامی، پیام امام را بشنوند و ما با کار فرهنگی باید این پیام را به این مردم برسانیم، ولی با ضد انقلاب مسلح باید قاطعانه برخورد کنیم، ایشان به أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم معتقد بود.
سرلشکر صفوی در تشریح سومین اصل دکترین امنیتی شهید بروجردی گفت: شهید بروجردی اعتقاد داشت باید در در کنار تأمین امنیت، کارهای فرهنگی و محرومیت زدایی کنیم، در روستاها، شهرها و در مناطق غرب کشور یک مقداری عقب ماندگی از نظر توسعه داریم، باید به نان و آب، بهداشت و توسعه و آبادانی کردستان توجه کنیم. ایشان معتقد بودکردستان ایران همواره باید از کردستان عراق پیشرفته‌تر باشد مردم آسوده‌تر زندگی کنند. این افکار بلند را برای سال ۱۳۵۸و ۱۳۵۹ مطرح می فرمود.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد: یک فرمانده ای که اینگونه راهبردی باشد می‌گفت اگر به این مردم از نظر کار فرهنگی رسیدگی کنیم و به زندگی مردم توجه داشته باشیم، خود مردم کُرد اسلحه به دست می‌گیرند و در کنار سپاه پاسداران از جان و مال و ناموس و روستا و شهرشان دفاع می‌کنند.
وی ادامه داد: ایشان امنیت پایدار را در کردستان  با کمک همین مردم ایجاد کرد.  امنیت پایدار مردمی اساس تفکر و دکترین امنیتی او بود و برای این کار سازمان پیشمرگان کرد را راه اندازی کرد/انتهای پیام

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است