شما اینجا هستید: خانهاستانهافارسسپاهحجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری: دشمن سر سوزنی از آرمان‌هایش عقب‌نشینی نکرده است/ آگاهی بخشی و بصیرت افزایی راه مقابله با راهبردهای دشمن

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری: دشمن سر سوزنی از آرمان‌هایش عقب‌نشینی نکرده است/ آگاهی بخشی و بصیرت افزایی راه مقابله با راهبردهای دشمن

منتشرشده در سپاه سه شنبه, 28 شهریور 1396 ساعت 14:21
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دشمن سر سوزنی از آرمانهایش عقب نشینی نکرده است، گفت: دشمن تلاش می کند ما را مجبور کند بین دست کشیدن از آرمانها و زندگی با ذلت یکی را انتخاب کنیم و این ماییم که با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی باید با آن مقابله کنیم.

به گزارش سپاه نیوز؛   حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در سومین اجلاسیه خبرگان رهبری با بیان مقدمه‌ای نسبت به نفوذ دشمن هشدار داد و شکست برخی انقلاب ها و امپراطوریهای جهان را وجود زمینه های نفوذ در آن انقلابها دانست.

وی پیشینه تاریخی نفوذ در پیش از اسلام تا قرن اخیر را تشریح کرد و گفت : نفوذ واقعیت غیر قابل انکار در سلطه استعمار انگلیس و آمریکا در کشورها به ویژه ایران می باشد .

 نماینده ولی فقیه در سپاه راهکارهای دشمن برای تحقق نفوذ در برخی کشورها را برشمرد و افزود : ما با دوگونه نفوذ مواجهیم؛ نفوذ پیامدی و نفوذ استراتژیک؛ نفوذ پیامدی یعنی نفوذِ بخشی و موردی که شامل نفوذ در برخی تصمیم گیران و مراکز تصمیم گیری می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در این باره به چند مورد از مصادیق نفوذ و افراد نفوذی که در سالهای اخیر توسط نیروهای امنیتی شناسایی ودستگیر شده اند، اشاره کرد.

وی در ادامه به نفوذ در شوروی سابق و فروپاشی این کشور پرداخت و ابعاد نفوذ در شوروی سابق را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد و گفت : تکرار فرمول سقوط اتحاد جماهیر شوروی و استحاله انقلاب چین از اهداف نظام سلطه و آمریکا با حربه نفوذ در نظام اسلامی ما می باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه اظهار کرد : البته تفاوت انقلاب ما با انقلاب چین و حکومت شوروی در این است که ما در مبانی و اصول با آنها متفاوت و دارای ساختار دینی هستیم؛ هر چند نفوذ نخبگانی و چینش برخی افراد نفوذی وجه اشتراک نفوذ در ایران و آن کشورهاست که باید نسبت به آن حساسیت و دقت ویژه و فوق العاده داشت .

 وی خاطرنشان کرد: تغییر ذائقه مردم در امور فرهنگی و اجتماعی و کنار گذاشتن ارزشها از دیگر متغیرها و وجوه اشتراک نفوذ در بین کشورها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: شوروی و چین با عدول از آرمانهای خود و عدم تقابل با آزادی افسارگسیخته سیاست های اقتصادی غرب و نیز دفاع نکردن از مستضعفین و اتخاذ سیاست درهای باز، زمینه را برای فروپاشی و استحاله فراهم نمودند .

وی افزود : امروز اگر ما هم به آرمانها و الزامات انقلاب اسلامی که ثمره خون شهیدان و مجاهدت مردم و علمااست، معتقدو پای بند  نباشیم، ممکن است دشمن همان نقشه ها را در  کشور ما نیز اجرا نماید . مدل مورد اجرا در ایران امروز  جهانی شدن بدون توجه به اصول و مبانی انقلاب اسلامی و الزاماً توجه به سیاست اقتصادی درهای باز است.

حجت الاسلام  والمسلمین سعیدی اظهار داشت: نفوذ نخبگانی یعنی شناخت چهره های قابل جذب برای چینش در هرم قدرت، تغییر محاسبات از جمله تغییر در سطح مدیران عالی و بحث زمان دار کردن انقلاب، تغییر محاسبات در مبانی ، تغییر محاسباتی در اصول همچون مقابله با استکبارستیزی و شعار استقلال، تغییر در محاسبات سیاسی بر اساس مدل غربی ، تغییر در مبانی فرهنگی و شایسته سالاری ، تغییر در سطح ذائقه مردم و نیز تغییر در سبک زندگی،  تغییر از سطح ایدئولوژی به سطح استراتژیک از برنامه های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان تأکید کرد: «دشمن سر سوزنی از آرمانهایش عقب نشینی نکرده است، چرا ما باید از آرمانهایمان کوتاه بیاییم؟ دشمن تلاش می کند ما را مجبور کند بین دست کشیدن از آرمانها و زندگی با ذلت یکی را انتخاب کنیم و این ماییم که با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی باید با آن مقابله کنیم.

انتهای پیام/02

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است