شما اینجا هستید: خانهاستانهافارسستاد کلسرلشکر باقری در همایش حقوق دفاعی: هماهنگی با ناوهای آمریکایی برای ایران مضحک است/ اخطار به هواپیمای متجاوز کوچکترین هشدار ایران است

سرلشکر باقری در همایش حقوق دفاعی: هماهنگی با ناوهای آمریکایی برای ایران مضحک است/ اخطار به هواپیمای متجاوز کوچکترین هشدار ایران است

منتشرشده در ستاد کل سه شنبه, 14 شهریور 1396 ساعت 13:59
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هماهنگی با ناوهای آمریکایی برای ایران مسئله‌ای خنده‌دار است، تاکید کرد: اگر اتفاقی از سوی تروریست‌ها برای سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس بیفتد، آیا ناوهای خارجی پاسخگو هستند؟

 به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشگر پاسدار  محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز در همایش حقوقی نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره مدافعان حرم، اظهار داشت: پایداری و ضمانت بیمه الهی و جامعه اسلامی با ولایت امکان‌پذیر است.

 

سرلشگر باقری با برشمردن نقش تعیین کننده حقوق در جوامع اظهار داشت: حقوق در ادیان الهی از همه مجموعه‌ها و ادیان دیگر کامل، باقوام‌تر و ریشه‌دارتر است.

 

وی با بیان اینکه آنچه بعنوان حقوق بین‌الملل، کشورها از آن تاثیر می‌گیرند، در چند دهه اخیر و بعد از جنگ‌های جهانی تدوین شده‌ و در کشورها در حال اجرا است، تصریح کرد: این حقوق کم‌کم توسعه و شکل گرفت اما این نیاز جوامع جهان سوم و اسلامی نیست.

 

سرلشگر باقری با بیان اینکه حقوق بین‌الملل اگر درست اجرا شود با خواست کشورهای بزرگ و مراجع بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: آنچه در قواعد حقوق بین‌الملل حاکم شده خواست 5 قدرت بزرگ جهانی است که این اولین ظلم به کشورهای ضعیف و جهان سوم است.

 

وی اهتمام به تمامیت ارضی کشورها،‌ عدم مداخله در امور سایر کشورها، احترام به حاکمیت کشورها، عدم حمایت از تروریست و... را از اصول مهم در قواعد بین‌المللی دانست و گفت: متاسفانه کشورهای بزرگ و قدرتمند هر روز این قواعد را در رسانه‌های خود اعلام می‌کنند اما آیا واقعا این قواعد را در سایر کشورها نیز اجرا و رعایت می‌کنند؟

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جنگ‌های سوریه، عراق،‌ یمن، بحرین، میانمار و ... تاکید کرد: آیا قدرت‌های بزرگ واقعا اصول و قواعد بین‌المللی را که مورد احترام و توافق همه کشورهای جهان است، در این کشورها رعایت کرده‌اند؟

 

وی به جنگ عراق علیه ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: طبق یک قانون نقطه مرزی بین ایران، عراق تعیین شد اما عراق بدون هیچ دلیلی ایران را مورد تجاوز ارضی قرار داد. سؤال اینجاست آیا این کشورها عراق را محکوم کردند یا مورد حمایت جدی قرار دادند؟ اما دیدیم کشورهای قدرتمند انواع بمب‌های شیمیایی را در اختیار این کشور قرار دادند.

 

سرلشگرباقری با بیان اینکه در حال حاضر با ظلم مضاعفی در حوزه حقوق بین‌الملل در بخش دفاع مواجه هستیم، ادامه داد: کارشناسان حقوقی دفاعی باید با تمام تلاش حقوق ایران را در این بخش استیفا کند.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران به عنوان کشوری مستقل برای دفاع از خود و مرزهایش تمام اقدامات را طبق قوانین بین‌المللی پیش می‌برد، گفت: در حال حاضر با انواع تهدیدات متنوع نظامی مواجهیم که دشمنان تلاش می‌کنند علیه ایران به مرحله اجرا بگذارند.

 

وی با بیان اینکه باید حقوق حقه خود را در ابعاد مختلف تعقیب کنیم، گفت: اخیرا در خلیج فارس دستگاه‌های استکباری بلوا به پا کردند که شناورهای ایرانی به چند صد متری ناوهای آمریکایی نزدیک شده‌اند و با اقدامات خود موجبات درگیری را فراهم کردند.

 

سرلشگرباقری با بیان اینکه طبق قواعد ساحلی خلیج فارس جزو حق ایران است و باید از منافع خود در آن دفاع کند، گفت:‌ متاسفانه کشوری از آن سوی جهان در خلیج فارس برای خود دکان باز کرده و حقوق خاصی قائل است و می‌گوید اگر ایران می‌خواهد به ما نزدیک شود باید با ما هماهنگ کند که این نیز عین زیاده‌خواهی و همان ظلم مضاعف در حقوق بین‌المللی است.

 

وی با بیان اینکه هماهنگی با ناوهای آمریکایی برای ایران مسئله‌ای خنده‌دار است، تاکید کرد: اگر اتفاقی از سوی تروریست‌ها برای سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس بیفتد، آیا ناوهای خارجی پاسخگو هستند؟ آیا ملت ایران می‌تواند از خارجی‌ها بخواهد که امنیت سکوهای نفتی را تامین کند؟

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه طبق قوانین بین‌المللی در حوزه هوایی ایران مرزهای هوایی خود را با ایکائو هماهنگ می‌کند، تصریح کرد: اگر هواپیمای متجاوزی به حریم هوایی ایران ورود پیدا کند، قرارگاه پدافند هوایی سریعا به آنها اخطار می‌دهد، اما متاسفانه باز کشورهای استکباری بلوا به پا می‌کنند که ایران به هواپیمای آمریکایی هشدار داد. دشمنان این را بدانند که اخطار به هواپیمای متجاوز کوچکترین هشدار ایران است.

 

سرلشگر باقری ادامه داد:‌ در برجام از همان ابتدا اعلام کردند به بخش دفاع ربطی ندارد اما به مرور آمدند و شرط گذاشتند حق ندارید موشکی بسازید که برای حمل کلاهک هسته‌ای استفاده شود که البته چنین اقدامی در ایران انجام نمی شود اما باز شرط گذاشتند که هیچ موشکی نباید ساخته شود، چرا که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را خواهد داشت.

  

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از نمایندگان حقوقی نیروهای مسلح خواست ، تمام ابعاد حقوق دفاعی ایران را پیگیری کنند و گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در تصویب قوانین نیروهای مسلح با نیروهای مسلح هماهنگ باشند.

 

انتهای خبری/09

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است