شما اینجا هستید: خانهاستانهاچهار محال بختیاریسپاهپایان داعش پیام‌ها و پیامدها

پایان داعش پیام‌ها و پیامدها

منتشرشده در سپاه چهارشنبه, 01 آذر 1396 ساعت 09:53
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

یادداشت/ حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی : پایان داعش پیام‌ها و پیامدها

 به گزارش سپاه نیوز؛ روزنامه جام جم در یادداشتی به قلم حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آورده است:نقش مدافعان حرم و رزمندگان محور مقاومت در پیروزی بر داعش بسیار چشمگیر است. برداشت امروزمان از نقش فرزندان رشید اسلام و مدافعان حرم با آنچه چند سال قبل از شکل‌گیری و فتنه‌گری داعش در منقطه داشتیم، متفاوت است. از زمان آغاز فتنه داعش حقیقت ماجرا چندان روشن نبود و هنوز ارزیابی دقیقی از وضعیت این گروه تروریستی وجود نداشت، اما هدف از تاسیس این جریان افراطی آشکار شده و نقش مدافعان حرم در مقابله با بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین توطئه استکبار و ایادی آنها روشن شده است.

 

 

پیروزی بر فتنه داعش ، پیام‌ها و پیامدهای مهمی داشته است. یکی از پیام‌ها توجه به لزوم حفظ انسجام در جبهه مقاومت است. دشمن هدفش این بود که محور مقاومت را از بین ببرد و از هم بپاشد و سوریه را از محور مقاومت دور کند، اما حرکت مدافعان حرم و ایستادگی و استقامت آنها این توطئه را خنثی کرد.

 

یکی دیگر از نکات مهم، بحث مدیریت در صحنه عملیات است. واقعا ترکیب نیروها در این ماجرا از عجایب زمان ماست. ترکیب نیروهای ایرانی، عراقی، سوری، لبنانی، افغانی و پاکستانی یکی از تحولات ارزشمند در صحنه سوریه بود و به نوعی در عراق هم شاهد چنین انسجامی بودیم که در این زمینه نقش محوری سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در مدیریت صحنه عملیات بسیار مهم است.

 

در کنار این مساله باید به این نکته توجه داشت که شناخت درست تکلیف بر اساس تدبیر رهبری از سوی مدافعان حرم و محور مقاومت از پیام‌های مهم این حماسه است. معتقدم ارزش اصلی و ذاتی را کسانی داشتند که آن روزی که کمتر کسی می‌دانست رسالت و فلسفه حضور ما در سوریه چیست در این عرصه مجاهدت کردند.

 

نکته بعدی درک درست از دشمن بود. کسانی که وارد عرصه شدند دقیقا توانستند پشت صحنه را ببینند و هدف اصلی دشمن را دریابند. آن موقع شاید هدف اصلی از شکل‌گیری داعش چندان مشخص نبود اما اعتراف صریح ترامپ مبنی بر نقش هیلاری کلینتون و باراک اوباما در تشکیل داعش، جهانیان را با حقیقت این گروه تروریستی آشنا کرد.

 

انتهای خبر/09

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است