شما اینجا هستید: خانهاستانهابوشهرستاد کلرییس ستادکل نیروهای مسلح عنوان کرد: ارزیابی شاخص ها بیانگر موفقیت ناجا در عرصه مأموریت ها است

رییس ستادکل نیروهای مسلح عنوان کرد: ارزیابی شاخص ها بیانگر موفقیت ناجا در عرصه مأموریت ها است

منتشرشده در ستاد کل یکشنبه, 03 ارديبهشت 1396 ساعت 18:59
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه نیوز: رییس ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از اقدامات مثبت و مطلوب ناجا گفت: ارزیابی شاخص ها اعم از کاهش جرایم ، تصادفات جاده ای ، تلفات و خسارات در مأموریت ها و ارتقاء نظم و امنیت در جامعه بیانگر موفقیت ناجا است.

 به گزارش سپاه نیوز؛سردار سرلشکر  محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در دومین روز از بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان ، روسا و مدیران ناجا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، مدافعان حرم و شهدای نیروی انتظامی، سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) را تسلیت و اعیاد پیش رو به ویژه مبعث نبی اکرم (ص) را تبریک گفت.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره در مأموریت است، افزود: نیروی انتظامی به صورت شبانه روز و مداوم در تلاش و مجاهدت است و قدردان زحمات عزیزانمان در این نیروی هستیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همواره از سوی دشمنان خارجی و برخی خواص داخلی مورد هجمه هستیم و نیروی انتظامی هدف نوک پیکان این هجمه ها است.

سرلشکر باقری ادامه داد: مأموریت ناجا شفاف ، زلال و مطابق آنچه که خداوند متعال دستور داده، است و بدون تردید هر اقدام کوچک و بزرگ ناجا حرکت در مسیری است که خداوند متعال خواسته و لذا عبادت است.

وی اضافه کرد: چنین موهبتی افتخاری بزرگ است و قدرشناسی می خواهد، هر کسی که لباس ناجا را بر تن دارد و در هر بخشی از نیرو، خدمت می کند باید بداند که مجری دستورات پروردگارو در حال عبادت است، به همین جهت شبانه روز باید برای خدمت از این روحیه استفاده کند که خوشبختانه عملکرد نیروی انتظامی تاکنون اینگونه بوده است.

سرلشکر باقری خاطر نشان کرد: آنچه که مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی مطالبه می کنند و در حکم فرمانده محترم ناجا نیز قید شده و در دیدارها با معظم له مکررا تکرار شده مطابق موارد اشاره شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: ناجا مسئولیت اصلی خود را در برقراری امنیت می داند؛ که امنیت پایه فعالیت های جامعه است، اگر در سند چشم انداز قید می شود که ایران در افق 1404 به دستاوردهای مهمی برسد، مبانی و مقدمه آن امنیت پایدار در جامعه است که بار اصلی تأمین و توسعه آن بر عهده نیروی انتظامی می باشد.

وی تصریح کرد: ناجا در تولید امنیت در تمام ابعاد نقش محوری و کلیدی دارد و این مسئولیت هم در قوانین و هم در تدابیر ابلاغی فرمانده کل قوا قید شده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: شاید بخش دیگری در حاکمیت نداشته باشیم که چون ناجا اینگونه توسعه و تنوع مأموریتی داشته باشد، نیروی انتظامی از حیث جغرافیایی از مرزهای هوایی ، دریایی تا مرزهای زمینی مسئولیت دارد و در مقابله با انواع و اقسام جرائم در خط مقدم است.

این مقام مسئول ادامه داد: در کنار اینکه فعالیت و حضور در ناجا یک عبادت ، مباهات و افتخار است، مسئولیت در این نیرو نیز با توجه به تنوع مأموریتی خطیر و سنگین است و شاید تا حدودی طاقت فرساست و می دانیم بار سنگینی برعهده فرماندهان و همرزمانمان در این نیرو است.

وی با اشاره به تغییر شکل تهدیدات کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دشمنان قسم خورده ای دارد که دائم به فکر توطئه و ضربه زدن به نظام هستند و به هیچ وجه از دشمنی دست بر نمی دارند در کنار اینها با تغییر تاکتیک ها و شکل جدید تهدیدات مواجهه ایم .اما قدرت بازدارندگی و پاسخگویی جمهوری اسلامی ایران دشمنان را از فکر هرگونه تجاوزی مأیوس می کند .

سرلشکر باقری گفت: نیروی انسانی در ناجا با توجه به حجم و تنوع مأموریتی نیاز به عالی ترین آموزش ها دارد، آموزش در نیروهای مسلح بسیار مورد توجه است اما نیازمند "انقلاب آموزشی" در ناجا هستیم.

وی تأکید کرد: نیروی انسانی در نیروهای مسلح به ویژه ناجا باید در حد عالی دارای بصیرت دینی ، سیاسی و انقلابی باشد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: نیروی انتظامی نیاز به فناوری، علم و تجهیزات تخصصی خط مقدمی دارد ، مجرمان و دشمنان از آخرین فناوری، بهره می برند بنابراین اگر این نیرو از به روزترین تجهیزات استفاده نکند حتما عقب می ماند .

سرلشگر باقری مطرح کرد: نیروی انتظامی باید به بهترین و به روزترین تجهیزات دفاعی ، مرزبانی ، زمینی ، دریابانی ، فاوایی و ... دست یابد، البته باید به امکانات و تأسیسات این نیرو نیز توجه ویژه ای شود.

وی خاطر نشان کرد: مهارت ، اشراف اطلاعاتی،هوشیاری، پابه کار و پا به رکاب بودن ، چابکی، مسلط و با تجربه بودن ، مدیریت مناسب و درصحنه و ... انتظار ما از نیروی انتظامی است.

سرلشکر باقری عنوان کرد: چشمه جوشانی به نام " ابتکار" و "خلاقیت" بایستی همواره در نیروهای مسلح به ویژه ناجا جاری و ساری باشد، بنابراین لازم است دائما با ابتکار و خلاقیت دانش را به فناوری بومی تبدیل و از ظرفیت های موجود بهترین بهره را ببریم.

وی با اشاره به عملکرد ناجا در سال 95 خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی سال پرمشغله و پرمأموریتی را در سال 95 پشت سرگذاشت و خداوند را شاکریم این نیرو چون گذشته مأموریت ها را باموفقیت انجام داد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد: بررسی شاخصها بیانگر موفقیت نیروی انتظامی است، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای ، کاهش تلفات در مأموریت ها، کاهش شاخص های مربوط به انواع جرایم و ارتقاء شاخص های نظم و امنیت ؛ جملگی بیانگر موفقیت نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین گفت: چند میلیون نفر در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور داشتند و شاهد بودیم که با تلاش ویژه ناجا و دیگر دست اندرکاران این مأموریت معنوی به نحو مطلوبی بدون تلفات انجام شد .

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اظهار رضایت مقام معظم رهبری از ناجا عنوان کرد: ایشان عادت ندارند بی جهت از کسی تعریف کنند و اظهار رضایت رهبری از ناجا نکته کوچکی نیست و تاج افتخاری بر سر تک تک فرماندهان و کارکنان ناجا است.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو عنوان کرد: مسئله امنیت انتخابات، موضوع مهمی است و نیروی انتظامی در برگزاری انتخاباتی امن مسئولیت مهمی دارد و خوشبختانه از مدتها قبل در این راستا برنامه ریزی کرده و موارد به خوبی ساماندهی و مدیریت شده است.

این مقام مسئول در ادامه مبارزه با قاچاق را یکی از محوری ترین مأموریت های ناجا برشمرد و گفت: این موضوع مطالبه فرمانده کل قوا نیز است.

وی تأکید کرد: اقداماتی که در ناجا و سایر نیروهای مسلح در راستای کاهش تلفات و خسارات انجام شده ، باید تداوم داشته باشد .

سرلشکر باقری یادآور شد: مسئولیت اصلی کنترل مرزها بر عهده ناجا ست و ناجا باید خود را برای ایفای کامل این نقش آماده کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با تأکید بر توسعه و اشراف بر فضای مجازی خاطر نشان کرد: فرماندهان ناجا به ویژه مسئولان پلیس فتا باید بر این فضا تسلط کافی داشته باشند و همواره از مجرمان در تسلط به این فضا پیشی بگیرند.

وی در پایان با قدردانی مجدد از زحمات همه فرماندهان و کارکنان ناجا گفت: قدردان زحمات تک تک عزیزانمان هستیم .

انتهای پیام/02

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است