شما اینجا هستید: خانه

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) خبر داد؛ آغاز مسابقات تکواندو نظامیان جهان (سیزم) از فردا به میزبانی سپاه

منتشرشده در اخبار برگزیده سه شنبه, 01 آذر 1401 ساعت 12:14
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع)  و مسوول اجرایی بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو نظامیان جهان (سیزم) گفت: این پیکارها از فردا با حضور ۱۰ تیم از کشورهای مختلف جهان در سالن ۱۲هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد و با آمادگی کامل میزبان شرکت کنندگان هستیم.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار نعمان غلامی فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع)  در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) به مناسبت بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نظامیان جهان(سیزم) برگزار شد، اظهار داشت: ورزش در نیروهای مسلح دارای جایگاه و اهمیت ویژه است و مطابق فرموده مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) استفاده از نظامیان برای افتخارآفرینی در ورزش‌هایی همچون تکواندو تاکید شده و اقدامات و برنامه‌های ارزشمندی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ورزش، فرصت و ظرفیتی برای انتقال پیام‌های انقلاب است، خاطرنشان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، شورای ورزش‌های نظامی سیزم شکل گرفته و رقابت‌ نیروهای نظامی جهان در رشته‌های مختلف در قالب این شورا دنبال شده است. ایران هم همواره در این مسابقات حضور فعال داشته و در بیش از ۴۰۰ رویداد شرکت کرده و در ۴۰ دوره میزبان بوده است.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع)  با اشاره به اینکه ایران دارای سابقه و پیشینه و جایگاه مهمی در این مسابقات است، تصریح کرد: امسال سپاه میزبان بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان (سیزم) است که با حضور ورزشکاران مرد و زن از ۱۰ کشور جهان در دو بخش کیوروگی و پومسه برگزار خواهد شد. این پیکارها روزهای دوم تا هفتم آذرماه در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد.

سردار غلامی یادآور شد: علت برگزاری این رویداد بین‌المللی در ایران، پیشینه و سابقه جمهوری اسلامی ایران در میزبانی است. پیش از این ایران در سه دوره میزبان مسابقات تکواندو سیزم بوده است.

وی درباره کشورهای میهمان و شرکت کننده در این رویداد گفت: کشورهای قزاقستان، پاکستان، روسیه، اسلوونی، نپال، کامرون، اسپانیا، برزیل، عمان و جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها حضور دارند که در این میان قزاقستان و روسیه کشورهایی هستند که در تکواندو توانایی بیشتری دارند و ملی‌پوشان این تیم‌ها در تهران حضور خواهند یافت.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه حضور تیم‌ها نشان دهنده موقعیت خوب جمهوری اسلامی است، افزود: از ایران، در بخش کیورگی ۸ نفر در بخش مردان و ۸ نفر در بخش زنان شرکت خواهند کرد و همچنین در پومسه (فرم) نیز ۶ نفر از در بخش مردان در مسابقات حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: تیم ایران با فرایند خوب و با هم‌افزایی و همراهی سازمان‌های نیروهای مسلح آماده در مسابقات تکواندو نظامیان جهان است. نفرات تیم ایران در مسابقات انتخابی شرکت کرده و اردوهای خوبی را از ۲ ماه گذشته گذرانده و خود را آماده کرده است.

سردار غلامی تصریح کرد: کادر فنی خیلی خوبی هم از نیروهای مسلح انتخاب شده و تیم را همراهی می‌کنند.

مسوول اجرایی این مسابقات درباره مراسم افتتاحیه این رویداد بین‌المللی گفت: فردا چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح افتتاحیه این رویداد در ورزشگاه آزادی با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) یادآور شد: مدیریت این رویداد در طرازی با قابلیت جمهوری اسلامی و با برنامه‌ریزی‌های سپاه برگزار می‌شود ضمن اینکه ایران در سه دوره این مسابقات به مقام قهرمای رسیده است و در این دوره هم تیم نیروهای مسلح با آماده‌سازی خوبی شرکت خواهد کرد و امیدواریم افتخارآفرینی خوبی را داشته باشیم.

آدرس

 آدرس : تهران.خيابان شهيد استاد نجات اللهي.خيابان شهيداحمدلباف.پلاک15 تلفن : 88901334 نمابر: 88909459  
مرکز اطلاعات و نشرالکترونیک معاونت روابط عمومی وانتشارات سپاه 

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری سپاه نیوز آزاد است